Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Polacy coraz bardziej przekonują się do transakcji zbliżeniowych kartą

Liczba transakcji dokonanych przy wykorzystaniu płatności zbliżeniowych rośnie zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. W ciągu minionych 12 miesięcy przy pomocy samych kart Visa wykonano 1,1 mld tego typu transakcji. Wartość zakupów dokonanych w ten sposób wyniosła ponad 12,6 mld euro.
  • Autor: pr
  • Data: 16-07-2015, 12:01

W marcu br. płatności zbliżeniowe dokonane przez użytkowników kart Visa osiągnęły wartość 1,6 mld euro, co oznacza aż trzykrotny wzrost w stosunku do marca 2014 r. Polska znajduje się w ścisłej czołówce europejskich krajów wprowadzających płatności zbliżeniowe Visa.

Wielka Brytania przoduje w Europie pod względem liczby wydanych kart zbliżeniowych Visa, zaś Hiszpania ma największą liczbę terminali płatniczych akceptujących takie płatności. Polska również znajduje się w ścisłej czołówce. Na rynku brytyjskim wydano dotąd 49,6 mln kart zbliżeniowych Visa, a liczba obsługujących je terminali wynosi 410 tys. Dalsze miejsca zajmują: Francja (20,3 mln kart i 405 tys. terminali), Polska (14,6 mln kart i 311 tys. terminali) oraz Hiszpania (11,5 mln kart i 593 tys. terminali).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W marcu br. największą liczbę płatności zbliżeniowych Visa w Europie odnotowano w Wielkiej Brytanii (52,6 mln), za którą uplasowała się Polska (49,7 mln transakcji), a dalej Czechy (13,9 mln).

Na całym kontynencie konsumenci posługują się już 131 mln kart zbliżeniowych Visa, mając do dyspozycji 2,6 mln terminali POS. Do końca 2017 r. w Polsce i do końca 2019 r. w całej Europie we wszystkich terminalach przyjmujących płatności Visa, będzie można zapłacić zbliżeniowo zarówno kartą, jak i smartfonem. Obecnie już 240 banków europejskich wydaje karty zbliżeniowe Visa i zgodnie z przewidywaniami Visa Europe do 2020 r. ogromna większość użytkowników kart tej organizacji będzie również w posiadaniu urządzeń elektronicznych umożliwiających płatności zbliżeniowe.

Europejscy konsumenci najczęściej płacą zbliżeniowo za codzienne zakupy w sklepie, kiosku czy za rachunek w restauracji lub kawiarni. Dane Visa Europe pokazują, że konsumenci korzystają z płatności zbliżeniowych również przy zakupach o większej wartości, m.in. w takich krajach jak Czechy, Polska, czy Hiszpania, gdzie w sposób zbliżeniowy można opłacać także większe kwoty, wprowadzając przy tym kod PIN na terminalu sklepowym.

Polscy konsumenci to jedni z najaktywniejszych użytkowników technologii zbliżeniowej – w samym tylko marcu br. dokonali takich płatności o łącznej wartości ponad 340 mln euro. W marcu 2015 r. liczba kart zbliżeniowych w Polsce wyniosła 14,6 mln. Znaczący wpływ na dynamiczne upowszechnienie płatności zbliżeniowych w Polsce miało – oprócz ich szybkości i wygody – szerokie udostępnienie kart zbliżeniowych przez banki członkowskie Visa Europe oraz finansowany przez te banki program Kartą Visa zapłacisz wszędzie, który mocno wspierał instalację terminali zbliżeniowych u detalistów.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!