• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy coraz częściej kupują mięso i owoce w internecie

Internet to miejsce, w którym Polacy dokonują już regularnych, a nie tylko okazjonalnych zakupów spożywczych - wynika z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-07-2011, 14:33
Polacy coraz częściej kupują mięso i owoce w internecie

Internetowy koszyk z zakupami coraz bardziej przypomina ten tradycyjny. Oprócz wody i napojów, trafiają do niego nabiał, kawa, a także warzywa, owoce i mięso. Dla dominującej większości klientów delikatesów internetowych bardzo istotna jest terminowość dostawy (82 proc.), a także łatwość składania zamówień (66 proc.). Są to cechy ważniejsze nawet od cen (63 proc.) i szerokiego asortymentu produktów (60 proc.). Ponadto, z ankiety A.pl wynika, że największą (47 proc.) grupą klientów są osoby powyżej 36 roku życia. Potwierdza to coraz bardziej widoczne w e-handlu zjawisko zmiany struktury wiekowej na korzyść starszych użytkowników.

- Wraz z coraz szerszym dostępem do internetu oraz rosnącą świadomością konsumentów na temat możliwości jakie daje sieć, zmienia się także podejście do internetowych zakupów spożywczych. Ponad 75 proc. spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami - mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.

Za rosnącą popularnością spożywczych e-zakupów przemawia także zawartość koszyka. Nadal dużą jego część stanowią produkty o długich terminach przydatności oraz artykuły ciężkie, takie jak woda, soki i napoje, jednak coraz częściej na listy zakupów trafiają także produkty spożywane na co dzień.

- Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy działalność, klienci zamawiali przede wszystkim artykuły ciężkie, a także produkty trudniej dostępne i luksusowe np. owoce morza i markowe wina. Kupowano też produkty dietetyczne i ekologiczne. Do koszyka rzadko trafiały artykuły z krótką datą ważności. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości - komentuje Bielecki,

Wśród zalet kupowania w delikatesach internetowych, oprócz oszczędności czasu oraz braku konieczności dźwigania, połowa zapytanych przez A.pl osób wskazała także brak nieprzemyślanych zakupów. Jednocześnie niemal tyle samo osób (49%) przyznało w badaniu, że nie przeszkadza im brak możliwości dotknięcia produktu podczas zamawiania przez internet.

- Z badań konsumenckich wynika, że prawie połowa Polaków kupuje spontanicznie pod wpływem takich bodźców jak zapach czy możliwość dotknięcia i obejrzenia produktu. E-delikatesy utrudniają działanie tego zgubnego dla wielu mechanizmu. Poza tym, duża część klientów przy kolejnych wizytach w naszym sklepie korzysta z tych samych list zakupowych. Jeśli dana osoba ma już za sobą rejestrację i pierwszy wybór artykułów, następne zakupy są powieleniem lub uzupełnianiem wcześniej przemyślanych decyzji. To z kolei oznacza mniej wyborów pod wpływem impulsu i zaoszczędzone pieniądze - stwierdza Jakub Milewski, koordynator e-commerce, A.pl Internet.

Jednocześnie z badania A.pl wynika, że najwięcej osób ceni sobie terminowe dostarczenie zakupów. W dalszej kolejności znalazła się łatwość składania zamówień - 66 proc. klientów uznało ten element za bardzo ważny. Wśród innych oczekiwań znalazła się dobra obsługa klienta i łatwy kontakt z pracownikami sklepu (64 proc.). Dopiero po tych elementach klienci wskazali na ceny (63 proc.) oraz szeroki asortyment produktów (60 proc.).

Wyniki ankiety pokazały, że małe znaczenie ma też obecność unikatowych produktów w ofercie e-delikatesów - 14 proc. osób wskazało w tym przypadku odpowiedź „bardzo ważna".

W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!