Polacy najczęściej kupują online w poniedziałki po lunchu oraz po kolacji
- Autor: portalspozywczy.pl / pr
- Data: 20-02-2013, 13:38
W 2012 roku Polacy najwięcej wydali na zakupy w Internecie w trakcie wakacji. Średnia wartość transakcji wykonanej w lipcu i sierpniu to 242,29 zł - wynika z danych PayByNet, systemu płatności internetowych, którego operatorem jest KIR SA. Najczęściej kupujemy w poniedziałki, po przerwie na lunch oraz po kolacji, a najrzadziej w soboty.
Zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków. - Łatwiej nam wpasować w codzienny rytm dnia zakupy, które możemy wykonać bez wychodzenia z domu czy z pracy - mówi Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój PayByNet z ramienia KIR SA., twórcy i operatora systemu. - To największa przewaga jaką e-sklepy mają nad tradycyjnymi formami handlu - dodaje.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Potwierdzają to dane dotyczące ilości i wielkości transakcji realizowanych z wykorzystaniem systemu płatności internetowych PayByNet w 2012 roku. Najczęściej kupujemy w sieci na początku tygodnia, a najrzadziej w weekendy. W poniedziałki finalizowany jest niemal co piąty zakup w Internecie (17 proc.). Co ciekawe, w niedzielę dokonywanych jest tylko 12 proc. transakcji, a w sobotę jeszcze mniej - 8 proc.W dni robocze Polacy zakupy internetowe robią przeważnie w godzinach pracy - najczęściej między 11 a 16, z przerwą około godziny 13. W ciągu dnia można wyróżnić dwa szczyty zakupowe. Pierwszy z nich przypada zaraz po porze lunchowej, a drugi po godzinie 20, a więc wtedy, gdy konsumenci uporali się już z domowymi obowiązkami.
Z danych PayByNet wynika również, że w 2012 roku średnia wielkość transakcji online realizowanych przez Polaków wynosiła 185,41 zł. Najdroższe zakupy robione były w lipcu i sierpniu. Średnia kwota jednorazowej transakcji wynosiła wtedy odpowiednio 246,81 zł i 237,76 zł. Zdecydowanie najmniej, bo tylko średnio 129,62 zł, wydano na zakupy w lutym ubiegłego roku.
Co ciekawe, w grudniu 2012 roku przeznaczono na jednorazową transakcję 159,60 zł, czyli o 25 proc. mniej niż w listopadzie (208,55 zł).
Powiązane tematy:
-
Chcieli kupić węgiel na fałszywe dane. Grozi im do 8 lat więzienia
-
Centra handlowe żądają opłat za sprzedaż online. Branża ostrzega najemców
-
7 grzechów głównych e-handlu. Z tych powodów porzucamy e-sklepy
-
Polskie firmy rozwijają e-handel
-
mięso na wtorek
Mięsna Paczka: Chcemy rosnąć bez chodzenia na skróty
-
Mięsna Paczka: Chcemy dotrzeć do 100 tysięcy polskich rodzin (wywiad)
-
E-commerce rośnie i rosną magazyny
-
Rosną ceny w e-sklepach. Co na to klienci?
-
Akcje Amazona w dół prawie 10 proc.
-
E-zakupy: Jak płacą Polacy - za pobraniem, przelew czy BLIK?
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
subskrybuj portalspozywczy.pl
komentarze (0)