• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy nie będą ciąć wydatków na przedświąteczne zakupy w sklepach

Polacy, według szybkiej sondy Gazety Wyborczej wśród małych i dużych sklepów, na razie nie chcą ciąć wydatków a w sklepach dziarsko machają kartą kredytową. - Spowolnienie gospodarcze, którego symptomy są już komunikowane przez przedsiębiorców, nie przełożyło się jeszcze w sposób widoczny na siłę nabywczą konsumentów - mówi Gazecie prezes Grupy Bomi Andrzej Wojciechowicz. - Spodziewamy porównywalnych, a może nawet wyższych obrotów. Nawet w dobie kryzysu chcemy świętować w zwyczajowy sposób przy suto zastawionych stołach.
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 28-11-2008, 08:35
Polacy nie będą ciąć wydatków na przedświąteczne zakupy w sklepach

Podobne opinie wyrażają w rozmowie z Gazetą przedstawiciele największej polskiej sieci dyskontowej, czyli Biedronki, jednego z największych graczy na rynku hiper- i supermarketów Tesco, supermarketów dla klasy średniej Piotr i Paweł oraz sklepów z elektroniką Media Markt i Saturn.

Objawy kryzysu? Co najwyżej jeden. Zdaniem sklepów świąteczne zakupy na dobre mają wystartować dopiero w ten weekend. W poprzednich latach Polacy szturmowali sklepy już w połowie listopada.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Menedżerom handlowych sieci coraz częściej sen z oczu spędzają nie tegoroczne święta, ale perspektywy na przyszły rok. Według opublikowanego kilka dni temu raportu firmy PMR całkowita wartość rynku spożywczego w Polsce rozumianego jako sprzedaż detaliczna żywności napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych oraz innych produktów sprzedawanych w sklepach spożywczych wyniesie w przyszłym roku 230 mld zł. To wzrost o 5,8 proc. w porównaniu z tym rokiem. Skąd ten optymizm? - Uważam, że najczarniejsze scenariusze dotyczące Polski się nie spełnią - twierdzi Marcin Szaleniec, analityk rynku detalicznego w PMR.

Jednak to konsumenci zadecydują o przyszłości naszego handlu. W listopadzie liczba Polaków, którzy uznają, że sytuacja gospodarcza kraju się pogarsza, wzrosła o 9 pkt proc. - wynika z badania Pentor Research International. O tym, że kryzys dopiero nadejdzie, przekonana jest już grubo ponad połowa Polaków - to dane TNS OBOP.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!