Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polacy obawiają się o przyszłość po pandemii, oszczędzają, kupują lokalnie. Są bardziej pesymistyczni niż Włosi

Polacy są bardzo zaniepokojeni obecną sytuacją - głównie w kontekście własnego zdrowia, ale także bezpieczeństwa finansowego. 40 proc. gospodarstw domowych odczuwa uszczuplenie domowego budżetu w związku z pandemią. W prognozach dotyczących kolejnych miesięcy jesteśmy jednocześnie większymi pesymistami niż Niemcy czy nawet Włosi – wynika z badania Kantar Barometr Covid-19.

Polacy obawiają się o przyszłość po pandemii, oszczędzają, kupują lokalnie. Są bardziej pesymistyczni niż Włosi
40 proc. gospodarstw domowych odczuwa uszczuplenie domowego budżetu w związku z pandemią fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 29-04-2020, 08:54

Choć wcześniejsze klęski, związane z rozprzestrzenianiem się wirusów SARS czy MERS pokazują, że odbicie gospodarcze po epidemii przychodzi relatywnie szybko, powrót do normalności oceniamy jako trudny. Polacy deklarują, że ich sytuacja finansowa uległa pogorszeniu. W konsekwencji szukamy oszczędności i najlepszych dostępnych ofert cenowych. Obok ceny ważnym kryterium podejmowania decyzji jest lokalne „pochodzenie” wybieranego produktu.

Czy w najbliższych tygodniach czeka nas przełom?

Znajdujemy się prawdopodobnie w okresie szczytowym pandemii. Zarówno w Europie i w Polsce sytuacja kształtuje się mniej więcej podobnie, wzrosty zachorowań się stabilizują, co można odczytywać jako spowolnienie pandemii. Jeśli prognozy się potwierdzą, czeka nas powolny powrót do normalności.

W Polsce, podobnie jak na wielu innych europejskich rynkach (Austria, Niemcy, Dania, Czechy) albo regulacje, związane z lock downem już zostały poluzowane albo nastąpi to w najbliższych tygodniach. W ostatnich dniach rządy wielu krajów zdecydowały o częściowym otwarciu sklepów, powrocie do szkół, czy tak jak w Polsce czy w Austrii ponownym otwarciu parków i umożliwieniu ludziom bardziej swobodnego poruszania się czy uprawiania sportów.

Polacy pełni obaw co dalej

Dla milionów osób problem nie skończy się jednak wraz z końcem kwarantanny. Pandemia to zjawisko, które będzie niosło za sobą skutki natury ekonomicznej – płytszą bądź głębszą recesję. Wiele firm przestanie lub już przestało funkcjonować, wiele osób straciło lub straci pracę, a co za tym idzie, źródło dochodów. Gospodarki krajów europejskich mogą się w efekcie dosyć istotnie skurczyć. Wielu Polaków znajdzie się w zupełnie nowej rzeczywistości, mierząc się z pogorszoną sytuacją ekonomiczną rodziny.

- Mniej więcej 40% gospodarstw domowych odczuwa uszczuplenie domowego budżetu w związku z pandemią - niemal połowa respondentów badania Kantar Barometr Covid-19 deklaruje zdecydowanie pogorszenie się ich sytuacji finansowej. 36% z nich obawia się strat w ciągu najbliższego miesiąca. To z pewnością odbije się na ich zwyczajach zakupowych. Przesunięcia w preferencjach konsumentów mogą odbić się na markach z segmentu premium, z których klienci zrezygnują na rzecz odpowiedników z niższej półki cenowej. - mówi Stanisław Grabowski, Head of Strategy z MediaCom.

więcej informacji:

koronawirus RSS ALERT    /    finanse RSS ALERT    /    zakupy Polaków RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    Kantar RSS ALERT    /    MediaCom RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.8.46
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!