• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy ograniczą wydatki na artykuły codziennego użytku

Niemal 2/3 internautów powyżej 25 roku życia zamierza w tym roku ograniczyć swoje wydatki na artykuły codziennego użytku, czyli spożywcze i chemię gospodarczą. Najpopularniejszym sposobem oszczędzania będzie porównywanie cen i wybór sklepów, w których pożądane towary są tańsze - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
  • Autor: pr, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-01-2013, 10:42

Tylko co trzeci respondent przyznaje, że w tym roku nie zamierza oszczędzać na artykułach codziennego użytku, zdecydowana większość takie oszczędności planuje.

Wśród osób planujących ograniczanie wydatków w zakresie artykułów codziennego użytku najbardziej popularnym sposobem jest porównywanie cen produktów i dokonywanie zakupów w sklepach, w których są one tańsze. Wysoki jest również odsetek osób, które będą chciały dokonać oszczędności w większym stopniu koncentrując się na tym, czego rzeczywiście potrzebują i ograniczając spontaniczność w przypadku zakupów. Co trzeci respondent planujący ograniczanie wydatków na artykuły codziennego użytku deklaruje, że częściej wybierze się do dyskontu.

- Z naszego badania wynika, że w czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów. Warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób konsumenci planują oszczędzać. Niemal połowa z nich nie planuje rezygnacji z produktów, które kupowała dotychczas, tylko więcej czasu spędzi na porównywaniu cen tych produktów w różnych sklepach. Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów i ma świadomość, że większa kontrola nad tym, co rzeczywiście jest potrzebne, a co zbędne już przyniesie oszczędności. Ofensywa dyskontów, obserwowana od kilku lat również przyniosła swoje efekty - co trzeci respondent przyznaje, że częściej będzie robił zakupy w dyskoncie, który zaczyna kojarzyć się nie tylko z atrakcyjną ceną, lecz również z dobrą jakością towaru" - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. - Jednocześnie z naszego innego badania - Monitora Promocji - wynika, że polscy konsumenci bardzo lubią promocje i chętnie z nich korzystają. I tutaj może pojawić się pułapka dla oszczędzających. Wielu konsumentów traktuje zakup produktu w promocyjnej cenie jako oszczędność i rzeczywiście często tak jest. Są jednak sytuacje, w których biorąc udział w promocji tak naprawdę wydajemy więcej niż zakładaliśmy. Jeśli promocja polega na oferowaniu dwóch produktów i otrzymania trzeciego gratis warto się zastanowić, czy gdyby nie promocja w ogóle rozważalibyśmy zakup tych dwóch produktów, za które musimy zapłacić. Podobnie jest w sytuacji oferowania nam dwóch produktów w niższej cenie - tak naprawdę sumarycznie płacimy więcej mimo, że jednostkowo produkt ten jest tańszy" - dodaje Marzena Białasek.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!