Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Polacy przerzucają się na dyskonty i fast-foody

Jeśli zakupy - to w Biedronce, jedzenie na mieście - to w fast foodzie, nowe buty - to za 50 zł. Z danych sklepów wynika, że Polacy przerzucili się na tanie zakupy. Ale się do tego nie przyznają - pisze "Gazeta Wyborcza".

Polacy przerzucają się na dyskonty i fast-foody

Autor: tvn24 za Gazetą Wyborczą
Data: 27-02-2010, 11:42

Dobre, bo tanie - z takiego założenia wychodzi Polak robiąc zakupy. A jakość? Kryzys sprawił, że zeszła na dalszy plan - pisze "Gazeta Wyborcza".
Jak podkreśla "GW", pogoń konsumentów za niskimi cenami skłania sklepy i producentów do obniżanie jakości oferowanych produktów. Do serów obok mleka dodaje się zatem oleje roślinne, a soki, piwo czy mięso faszeruje się wodą lub chemią.

Sieć dyskontów spożywczych Biedronka miała w roku 2009 przychody wyższe o... czytaj więcej »- Wykryliśmy produkt sprzedawany pod nazwą parówki cielęce, w którym nie było ani grama cielęciny. Producent tłumaczył, że przecież dodał kupioną w sklepie "przyprawę do parówek cielęcych" - opowiada w rozmowie z "GW" Ewa Mazurkiewicz, dyrektor Inspekcji Handlowej w Gorzowie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kryzys to zatem czas żniw dla tzw. dyskontów - Lidla, Netto czy Biedronki - pisze "GW". Biedronka w 2009 r. sprzedała o jedną trzecią więcej towarów niż rok wcześniej.

Oszczędzamy też na odzieży. Bardzo dobre wyniki podał już największy sprzedawca taniego obuwia w Polsce - spółka NG2 (CCC, Boti, Quazi). Sprzedał w ubiegłym roku buty za niemal miliard złotych - pisze gazeta.

Podobnie jest z gastronomią. Tracą restauracje ze średniej i wysokiej kategorii cenowej, a zyskują fast foody. Sieciowych barów szybkiej obsługi przybyło w ubiegłym roku ponad 100, pizzerii - ponad 140 - wynika z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Co ciekawe, gdy zapyta się Polaków, czy oszczędzają, odpowiadają, że nie. Według opublikowanego kilka dni temu sondażu GfK Polonia tylko co czwarty Polak przyznaje, że stara się kupować jak najtaniej.

- Bierze się to stąd, że w deklaracjach "strugamy kozaka", pokazujemy, że nadal możemy sobie na wiele pozwolić - komentuje w rozmowie z "GW" Bohdan Wyżnikiewicz z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. - Wstyd nam, że chodzimy do Biedronki, bo to świadczy o spadku naszego statusu społecznego - dodaje.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Barbara Wrzesień 2010-03-01 14:23:02
    Witam! Jedzenie niepełnowartościowych pokarmów, braki witamin i mikroelementów, niestety niechybnie odbiją się na zdrowiu Polaków.Organizm nie da się oszukać, jeśli zdarzy się deficyt niezbędnych składników,wówczas dochodzi do zachwiania równowagi organizmu , następny etap to choroba. Fast-foody: hamburgery, frytki, hot-dogi, kurczaki z rusztu, kebaby - „mięso” z którego są wykonane hamburgery i kebaby, wcale nie musi być mięsem. Jest podobnie wytwarzane jak parówki. Kurczaki zanim są nabite na rożen, smarowane są przeróżnymi marynatami i tłuszczem – żeby skórka była chrupiąca. Frytki z barów czy restauracji, wcale nie muszą być z ziemniaków. Często są wykonane z masy na bazie mąki ziemniaczanej. Jak wiemy, smażenie takich frytek również pozostawia wiele do życzenia. Tłuszcz, w którym się je przyrządza jest zmieniany bardzo rzadko. Przesmażany wielokrotnie wysyca się wieloma szkodliwymi, rakotwórczymi substancjami. Fast-foody często są wybierane na obiad. Zgroza...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!