Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a potem kupują w sklepie stacjonarnym

W Polsce jest ponad 25,8 mln internautów. Większość z nich choć raz wybrała się na wirtualny spacer po sklepach online. Jak wyglądają ich zakupy? Co kupują przez w sieci? Do czego jeszcze przydaje im się internet w procesie kupowania? Poniżej 10 faktów o internetowych zakupach Polaków przygotowanych przez firmę HRS.

Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a potem kupują w sklepie stacjonarnym
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 06-10-2017, 14:54

Fakt nr 1. Prawie połowa polskich internautów przynajmniej raz zrobiła zakupy online.

Fakt nr 2. Aż 81% internautów robiących e-zakupy wykonuje je na laptopie.

Fakt nr 3. Kobiety częściej od mężczyzn wybierają opcję zakupów przez internet. E-zakupy robi około 52% wszystkich internautek.

Fakt nr 4. Przedstawiciele pokolenia X, czyli osoby w wieku 35–54 lat, najczęściej dodają komentarze o produktach na profilach marek w mediach społecznościowych.

Fakt nr 5. Choć internet dostępny jest na większości telefonów, to aż 65% Polaków w trakcie zakupów woli zapytać o produkt sprzedawcę niż poszukać informacji w sieci.

Fakt nr 6. Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a następnie kupują rzeczy w sklepie stacjonarnym (tzw. efekt ROPO). Najczęściej ta zależność dotyczy: materiałów budowlanych (54% Polaków) oraz sprzętu RTV/AGD (45% Polaków).

Fakt nr 7. Przed zakupem kosmetyków, perfum czy obuwia w e-sklepie, Polacy najpierw sprawdzają ich jakość w sklepie stacjonarnym. Jest to powszechnie znany efekt odwróconego ROPO.

Fakt nr 8. Kobiety, które decydują się na zakupy online, najczęściej kupują ubrania (82%), kosmetyki (63%) oraz multimedia (69%).

Fakt nr 9. Mężczyźni przez internet najczęściej kupują elektronikę (63%) oraz bilety np. do kina czy na koncert (55%).

Fakt nr 10. Polacy coraz chętniej za pomocą internetu pomagają innym. Nie tylko informują znajomych o akcjach charytatywnych, ale również wspierają je finansowo. Na popularności zyskuje crowdfunding.

Powyższe informacje pochodzą z przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    zakupy w internecie RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    HRS RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!