• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy szukają w sklepach tańszych zamienników produktów żywnościowych

Tanio już było - to konkluzja najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego o cenach towarów i usług w styczniu 2009. Po nowym roku więcej niż w grudniu trzeba zapłacić za drób, warzywa oraz wołowinę. Podrożały makarony, ryby, wieprzowina, jaja. W górę pięły się ceny wędlin, pieczywa, ryżu oraz napojów bezalkoholowych - pisze Dziennik Zachodni.
  • Autor: Dziennik Zachodni
  • Data: 10-03-2009, 16:29

Ekonomista, prof. Marek Barański z Akademii Ekonomicznej w Katowicach, uważa, że trudno znaleźć jedno racjonalne wytłumaczenie procesu drożenia towarów w styczniu. - Duży wpływ miał efekt psychologiczny. Skoro wszędzie przypomina się o kryzysie, to wydaje się logiczne, że musi w sklepach drożeć - próbuje wyjaśnić fenomen i dodaje, że kalkulację kosztów produkcji wytwórcy robili w połowie ubiegłego roku, kiedy benzyna i ropa były najdroższe w historii. Teraz nikomu nie spieszy się z korektą kosztów, skoro można zarobić więcej.

Teorię na temat drożyzny ma też doradca Centrum im. Adama Smitha, Andrzej Sadowski. - Realnie wzrosła cena energii elektrycznej i choć paliwo jest o ponad złotówkę tańsze na litrze niż przed rokiem, to niczego nie zmienia. Prąd ciągnie ceny w górę, bo wszystko zależne jest od energii elektrycznej, gazu lub ciepła - argumentuje.

Rzecznik GUS, Wiesław Łagodziński, wzrost cen energii tłumaczy monopolizacją rynku przez dużych dostawców.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Trend związany z przechodzeniem klientów na towary z niższej półki, a więc tańsze, obserwują już duże sieci handlowe. - Chcąc zatrzymać klientów specjalnie wymyśliliśmy akcję "Discountowe ceny". Obniżyliśmy ceny 60 artykułów, aby utrzymać koszty podstawowego koszyka na poziomie z grudnia - przyznaje rzecznik Tesco Przemysław Skory. To, czy pomysł przyniósł skutki i udało się zatrzymać klientów, będzie wiadomo najwcześniej za kwartał.

Mieszkańcy Śląska i Zagłębia zaczęli skrupulatniej niż przed rokiem liczyć pieniądze i zamiast do ulubionych hipermarketów, ruszyli na zakupy do tańszych, choć z uboższą ofertą, dyskontów.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • O 2009-03-11 10:19:26

    klasyka polskiego dziennikarstwa niestety. niekompetencja, niewiedza, niechlujstwo, brak szacunku dla czytelnika.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!