Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Polacy w wyborze zdrowych produktów kierują się wiedzą z internetu

Dla Polaków internet, zaraz po wymianie opinii, jest dziś główną bazą wiedzy o zdrowych produktach spożywczych i ich właściwościach. Chętnie jemy i kupujemy to, co podpowiadają nam wyszukiwarki, a według Google Trends „modne” produkty, jak nasiona chia, czy jagody goji, stają się w Polsce popularne równie szybko, jak na świecie.

Polacy w wyborze zdrowych produktów kierują się wiedzą z internetu
Suszony jagody goji fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-03-2016, 13:52

Choć internet w Polsce funkcjonuje od ponad 20 lat, istnieją produkty spożywcze lub też pojęcia żywieniowe, które w naszej świadomości pojawiły się stosunkowo niedawno.

Nowością na polskich stołach są np. owoce liofilizowane. Patrząc na to, jak często są one wyszukiwane (Google Trends) okazuje się, że Polacy zaczęli się nimi interesować dopiero od ubiegłego roku. O ile więc kiedyś tego typu trendy docierały do Polski z Zachodu z kilkuletnim opóźnieniem, o tyle dziś trafiają do nas właściwie równocześnie.

Na kilogram chrupiących owoców liofilizowanych zużywa się około 6-7 kg świeżych. Liofilizacja polega na zamrożeniu owoców w temperaturze minus sto stopni Celsjusza, a potem odparowaniu z nich wody pod ciśnieniem.

– Dzięki temu owoce stają się lekkie i kruche, a jednocześnie nie tracą swojej jakości, naturalnego wyglądu, smaku i zapachu. A wszystko to bez dodatku konserwantów, barwników, cukru, dodatków E, czy bardzo niezdrowej, a często dodawanej do suszonych owoców siarki. Liofilizowane owoce są też bardzo trwałe, jeżeli przechowujemy owoce w warunkach pozbawionych naturalnej wilgoci powietrza, ich trwałość jest kilkumiesięczna – mówi Magdalena Kuklik z Mixit.pl, platformy internetowej specjalizującej się w mieszankach musli i kasz komponowanych na życzenie.

Chia rośnie w świadomości

Kolejny przykład to nasiona chia. Do 2013 roku właściwie nikt w Polsce nie wyszukiwał w sieci informacji na temat zdrowych, bogatych w kwasy tłuszczowe Omega-3 nasion szałwii brazylijskiej. Od ponad dwóch lat popularność chia rośnie i to w bardzo szybkim tempie, w lutym tego roku osiągnęła najwyższy do tej pory poziom.

Zdaniem dietetyczki Małgorzaty Bellwon ta popularność jest całkowicie uzasadniona.

– Nasiona chia posiadają wysokie wartości odżywcze przy jednoczesnej niskiej kaloryczności, na którą tak chętnie ostatnio zwracamy uwagę. Bogate są przede wszystkim w: wapń, mangan, magnez oraz fosfor, a także witaminy z grupy B – mówi Małgorzata Bellwon.

Ze statystyk wyszukiwań wynika, że w głównej mierze sprawdzamy cenę nasion, a także szukamy sposobów na ich spożycie, szybko przekonując się, że przygotowanie chia jest bardzo proste.

więcej informacji:

Mixit.pl RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    Slowfood RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    jagody goji RSS ALERT    /    amarantus RSS ALERT    /    chia RSS ALERT    /    rynek zdrowej żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • technolog 2016-03-28 14:54:06
    liofilizacja to tylko inny sposób suszenia! owoce i warzywa po dodaniu wody są surowe!! to tylko drohi sposób suszenia i dlatego mało popularny wśród producentów instantów!!!!!!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!