Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy wracają do normalności zakupowej? Zaczęli kupować kategorie przyjemnościowe m.in. lody i piwo

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +5%, a w zestawieniu t19. (4-10.05.2020) vs t18. 2020 nawet +7%. Wartość sprzedaży online w t19. vs t18. 2020 urosła +14%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody +31%, piwo +25%, kosmetyki do makijażu oczu +7%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: bułki -28%, jedzenie dla dzieci - 19%, kawa -16%. – wynika z badań firmy Nielsen.

Polacy wracają do normalności zakupowej? Zaczęli kupować kategorie przyjemnościowe m.in. lody i piwo
Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody +31%, piwo +25%, fot. pixabay.com/StockSnap

- Zakupy Polaków pokazują, że wraz z kolejnym luzowaniem obostrzeń przechodzimy do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Z jednej strony zyskują kategorie przyjemnościowe związane zarówno z sezonem jak i umilaniem sobie czasu spędzanego w domu. Kolejny tydzień z rzędu rośnie wartość sprzedaży lodów +31% oraz piwa +25%. Z drugiej strony wygląda na to, że nowe nawyki z czasu kwarantanny mogą zostać z nami na dłużej. Więcej pieczemy i gotujemy samodzielnie, a zatem utrzymuje się spadek wartość sprzedaży bułek -28% oraz jedzenia dla dzieci -19% - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

- Pozytywna dynamika całego koszyka zarówno rok do roku +5%, jak i tydzień do tygodnia +7%, a w kanale online nawet +14% może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej, że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła +7%, więc możemy z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość – dodaje.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Ewa Rybołowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!