Polacy wydadzą 7,3 mld zł na prezenty
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 18-12-2012, 17:48
Jak wskazują najnowsze badania TNS Polska , najwięcej prezentów na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia kupimy w supermarketach. W 2012 roku Polacy wydadzą kwotę 7,3 mld zł na prezenty dla najbliższych, z czego aż 46 proc. na zakupy w hiper- i supermarketach. 30 proc. ankietowanych deklaruje chęć zakupu świątecznych upominków w centrach handlowych, gdzie mogą swobodnie wybierać upominki wędrując od sklepu jubilerskiego do odzieżowego skończywszy na supermarkecie. Ranking najpopularniejszych miejsc zakupu wigilijnych podarunków zamykają małe i średnie sklepy oraz Internet. W przypadku tych ostatnich zakup deklaruje 25 proc. opiniodawców.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Według badań serwisu Ceneo.pl Polacy robią większość zakupów świątecznych w grudniu, a im bliżej do 24-tego dnia miesiąca, tym więcej osób pojawia się w sklepach w poszukiwaniu prezentów. Powodem takich zachowań są wyprzedaże wprowadzane przez sklepy jeszcze przed Bożym Narodzeniem.Według badania serwisu Ceneo.pl, prawie 49 proc. ankietowanych najwięcej prezentów kupi w tym roku dla dzieci. Nasz wybór padnie w większości przypadków na prezenty w przedziale cenowym od 30 do 100 zł. Aż 54 proc. ankietowanych podaruje w tym roku prezenty w kwocie poniżej 100 zł.
Na potrzeby klientów odpowiada sieć Carrefour, która uruchomiła właśnie najnowszą ofertę na prezenty dla dzieci. - Carrefour prowadzi prokonsumencką politykę handlową, polegającą na utrzymywaniu cen na niskim poziomie, wzmacniając tym samym siłę nabywczą Polaków. Szczególnych starań dokładamy w tym wyjątkowym okresie, jakim są święta Bożego Narodzenia - mówi Robert Noceń, dyrektor Działu Marketingu i Komunikacji Carrefour Polska.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Koniec fikcyjnych obniżek cen? Jest projekt ustawy
-
Barbora.pl z nową usługą dostawy zakupów
-
Inwestycje w najnowsze technologie w handlu są koniecznością
-
Platforma zakupowa fyrtel.market skaluje biznes
-
Żabka vs studenci z Poznania. O co chodzi w sporze o zielonego hot doga?
-
Atrium European Real Estate z nowym CEO
-
Hipermarkety opuszczą Polskę? "Ten koncept się wypalił" [WYWIAD]
-
Długi weekend: Jak są czynne Carrefour, Kaufland, Intermarche, Żabka i Polomarket?
-
Dlaczego hipermarkety tracą rynek? "Konsumenci szukają prostszych rozwiązań"
-
Stokrotka powiększa swoją sieć sklepów w woj. mazowieckim
komentarze (0)