Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Polacy zwracają tylko jeden na 10 produktów kupionych online (badanie)

Zwracamy tylko 1 na 10 produktów kupionych online - wynika z opublikowanego we wtorek badania zleconego przez CBRE. Dodano, że 57 proc. e-konsumentów zwraca towary rzadko, a 39 proc. nie robi tego w ogóle.

Polacy zwracają tylko jeden na 10 produktów kupionych online (badanie)
Zwracamy tylko 1 na 10 produktów kupionych online - wynika z opublikowanego we wtorek badania zleconego przez CBRE. fot. PTWP

Autor: PAP
Data: 26-01-2021, 12:52

Napisano, że powody zwrotów to głównie niespełnione oczekiwania, uszkodzenie towaru oraz niezgodność z zamówieniem.

"Rezygnacja z możliwości fizycznego zobaczenia produktu wymaga zapewnienia klientom innych korzyści, takich jak brak konieczności wychodzenia z domu, szybka i profesjonalna dostawa oraz łatwe zwroty. Jasne jest, że jeżeli zamówimy ubranie, które na nas nie pasuje lub sprzęt, który nie spełnia naszych oczekiwań, chcemy w łatwy sposób je zwrócić" - mówi cytowana w informacji szefowa działu powierzchni magazynowych i logistyki w CBRE Beata Hryniewska. Dodaje, że dobrze jest, gdy zwrot zajmie tylko chwilę, a pieniądze wrócą na nasze konto w ciągu kilku dni. Wskazuje też, że obsługa zwrotów to logistyczne wyzwanie, a od ich efektywności zależy przewaga konkurencyjna sklepu internetowego. "Kluczowa może okazać się automatyzacja i systemy WMS, a duże sklepy często decydują się na powierzenie procesów bardziej doświadczonym operatorom i outsourcing tych usług do kompetentnego logistyka" - zaznacza.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE wynika, że 57 proc. klientów sklepów online rzadko zwraca produkty, a 39 proc. nie robi tego w ogóle. Często lub bardzo często na odsyłanie towarów decyduje się tylko 5 proc. osób. 74 proc. e-konsumentów deklaruje, że odsyła 1 na 10 zamówionych produktów. To niewiele, ale - jak zaznaczą eksperci CBRE - można się spodziewać, że częstotliwość zwrotów będzie rosła proporcjonalnie to wzrostów sprzedaży w sklepach internetowych.

Wskazano, że internauci najczęściej odsyłają nietrafione produkty do paczkomatów (42 proc.) oraz kurierem (26 proc.). Nieco mniej osób decyduje się na spacer do placówki pocztowej (19 proc.), a jeszcze mniej oddaje towar zakupiony online w sklepie stacjonarnym (7 proc.) czy punktach nadawczych, takich jak kiosk (6 proc.). "Wiele sklepów internetowych buduje swoją przewagę właśnie na tym, że wydłuża możliwość zwrotu produktów do np. 100 dni, oferując tym samym darmowe gotowe etykiety zwrotu. To pokazuje jak istotny jest to element logistycznej układanki w obsłudze sklepu internetowego" - mówi Hryniewska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-zakupy RSS ALERT    /    CBRE RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!