• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polomarket: Przyspieszyliśmy rozwój usług mobilnych

Pandemia przyspieszyła proces rozwoju naszych usług mobilnych i nie wstrzymała uruchamiania nowych obiektów handlowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Pietruszka, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Polomarket.
  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2021, 15:05
Polomarket: Przyspieszyliśmy rozwój usług mobilnych
Polomarket: Przyspieszyliśmy rozwój usług mobilnych, fot. materiały prasowe
  • Pandemia nie wstrzymała strategicznie ważnego elementu, jakim dla Polomarketu jest modernizacja istniejących oraz uruchamianie nowych obiektów handlowych. W tym roku kontynuujemy ten proces.
  • Sieci udało się zrealizować jedną z największych dotychczasowych inwestycji – uruchomić trzecie centrum logistyczne. Obiekt w Swarożynie k. Tczewa wspierać będzie swym działaniem dotychczasowe centra zlokalizowane w Giebni k. Pakości i Kłobucku.
  • Klienci robią zakupy rzadziej, ale kupują i wydają jednorazowo więcej. Doceniają i chętnie korzystają również z możliwości zrobienia zakupów online, np. poprzez aplikację mobilną.

Co musieli państwo wdrożyć przez pandemię? - W trosce o zdrowie naszych klientów i pracowników, od momentu pojawienia się na terenie Polski pierwszych przypadków zakażeń koronawirusem, natychmiastowo podejmowaliśmy wszelkie działania zwiększające bezpieczeństwo. Stosowaliśmy się - i nadal to robimy - nie tylko do zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych, ale wprowadzaliśmy także dodatkowe nadzwyczajne środki ochrony - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Pietruszka, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Polomarket.

- Jako jedna z pierwszych sieci, już w połowie marca ubiegłego roku, przy wszystkich stanowiskach kasowych i przy ladach mięsnych wyznaczyliśmy strefy bezpieczeństwa, a chwilę później zamontowaliśmy przegrody z pleksi oddzielające klientów od kasjerów. Wszyscy nasi pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni oraz wyposażeni w jednorazowe rękawiczki, maski, przyłbice i środki do dezynfekcji zarówno stanowisk pracy, jak i osobistej. Na wyposażeniu wszystkich sklepów w strefach wejścia znajdują się stacje do dezynfekcji rąk. Cały czas na teranie sklepów prowadzona jest także kampania informacyjna, przypominająca zasady zachowania bezpieczeństwa - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Pandemia przyspieszyła także proces rozwoju naszych usług mobilnych. W kwietniu 2020 roku, wykorzystując naszą aplikację uruchomiliśmy e-sklep w modelu click&collect. Usługa „zamawiaj w aplikacji i odbieraj w sklepie” działa we wszystkich, ponad 280 sklepach naszej sieci w całej Polsce i dotyczy całego asortymentu. Rozszerzyliśmy ją o płatności online oraz o usługę POLOdrive, dzięki której klienci mogą odbierać bezpiecznie zamówione w aplikacji zakupy w wyznaczonych kasach, a w niektórych miastach także w miejscach przed sklepami, bez konieczności wchodzenia na salę sprzedaży. Wpływ tych rozwiązań na poprawę bezpieczeństwa zakupów jest według nas istotny i wynika przede wszystkim z ograniczenia liczby klientów oraz czasu ich przebywania na sali sprzedaży - tłumaczy Bartosz Pietruszka.

Dodaje, że pandemia zmieniła życie każdego z nas, zmieniła dotychczasowe przyzwyczajenia oraz faktycznie wpłynęła na zachowania konsumentów. - Przede wszystkim klienci robią zakupy rzadziej, ale kupują i wydają jednorazowo więcej. Przed pandemią częściej niż obecnie chodziliśmy na nieduże, codzienne zakupy do ulubionych sklepów – co miało także związek z tym, że pracowaliśmy z biur, wpadaliśmy często do sklepu także „przy okazji”, w drodze do domu. Konsumenci obecnie dokładniej planują większe zakupy. Doceniają i chętnie korzystają również z możliwości zrobienia zakupów online, np. poprzez aplikację mobilną - opowiada.

- Mamy to szczęście, że w naszej ubiegłorocznej strategii, a także w funkcjonowaniu naszych sklepów w dobie pandemii nie musieliśmy wprowadzać wielu zmian. Konieczne było dostosowanie się do warunków pandemicznych. Rozwój naszych usług mobilnych był w planie, w ramach procesu digitalizacji, a koronawirus jedynie prace przyspieszył - dodaje.

Podkreśla, że pandemia nie wstrzymała także strategicznie ważnego elementu, jakim dla firmy jest modernizacja istniejących oraz uruchamianie nowych obiektów handlowych.

- W tym roku kontynuujemy ten proces. W okresie tylko od marca do maja br. planujemy zakończenie 10 dużych inwestycji. Cały czas poszukujemy także nowych lokalizacji, pod nowe obiekty. Poza modernizacją dotychczasowych sklepów i otwarciami nowych, niezależnie od pandemii udało nam się także zrealizować jedną z  naszych największych dotychczasowych inwestycji – uruchomić trzecie centrum logistyczne. Obiekt w Swarożynie k. Tczewa wspierać będzie swym działaniem dotychczasowe centra zlokalizowane w Giebni k. Pakości i Kłobucku - tłumaczy.

- Centrum zostało zaprojektowane od podstaw w najdrobniejszych detalach, aby móc docelowo obsługiwać ok. 150 sklepów. Inwestycja przyczyni się do zoptymalizowania siatki logistycznej i wzmocnieni ekspansję sieci w północnej Polsce. Obiekt o powierzchni 30 tys. m2 i kubaturze 369 tys. m3 powstał przy węźle Swarożyn Autostrady A1, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Lokalizacja jest więc optymalna dla potrzeb obsługi sklepów, jak i dla dostawców - mówi Bartosz Pietruszka.

Grupa Polomarket to polska sieć supermarketów, którą tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy. W skład Grupy wchodzi również Spółka logistyczna. Spółka zaczynała w 1997 roku od 27 sklepów. Dziś jest to ponad 280 nowoczesnych placówek na terenie całej Polski i blisko 2,5 mld obrotu netto rocznie.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Dostawca(KIEDYŚ) 2021-04-22 22:29:10

    Witam Znam firmę Polomarket można powiedzieć od początku istnienia i nie rozumiem dlaczego z takim potencjałem powoli się kończy zamiast inwestować w sklepy to w centrum w Tczewie przecież magazyn Giebnia ile obsługiwał sklepow jak było razem z mila duza centrala Kłobuck zamiast szukać terenów pod sklepy bardzo zła polityka jak dino będzie budować sklepy już niedługo obok sklepów a dostawcy będą liczyć coraz bardziej koszty dostaw to napewno niebędzie konkurencyjni

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!