Polomarket-Stokrotka: Możliwa pełna konsolidacja
Dwie z największych, krajowych sieci supermarketów Stokrotka i Polomarket zawarły porozumienie dotyczące nawiązania współpracy handlowej poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Umowa daje obu stronom możliwość sprawdzenia i oswojenia się z partnerem przed podjęciem dalszych kroków integracyjnych.

Porozumienie podpisane przez Stokrotkę i Polomarket, to z jednej strony racjonalne posunięcie mające na celu podniesienie konkurencyjności obu sieci, a z drugiej prawdopodobnie wstęp do dalszego zacieśniania współpracy i całkowitej konsolidacji biznesów.
Do podjęcia współpracy skłoniła oba podmioty trudna sytuacja rynkowa i niesprzyjające czynniki makroekonomiczne. Wszystkie sieci detaliczne działające na krajowym rynku zmuszone są do poszukiwania różnych pomysłów na efektywne działanie w niezwykle konkurencyjnym otoczeniu.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Przykładem tego typu koncepcji jest m.in. powołany kilkanaście miesięcy temu przez Grupę Bać-Pol, sieci Piotr i Paweł, Topaz i Polomarket projekt Grupy Handlowej PL Plus. W ramach tej spółki dystrybutorzy pracują nad rozwojem m.in. produktów pod marką własną. Nie wiadomo jak współpraca Stokrotki i Polomarketu wpłynie na dalszą kooperację tej ostatniej firmy z GH PL Plus. Szczególnie, że w umowie między Polomarketem i Stokrotką jednym z celów strategicznych jest praca nad rozwojem wspólnego portfolio produktów private label.
Przedstawiciele sieci Stokrotka poinformowali serwis portalspozywczy.pl, że „zawarte porozumienie handlowe wywrze pozytywny wpływ na poprawę konkurencyjności Stokrotki, umożliwi zwiększenie tempa jej rozwoju i pozwoli na uzyskanie efektu skali. Przyniesie ono również wiele korzyści obecnym i przyszłym klientom naszych supermarketów i marketów. Stokrotka będzie bowiem w stanie zaproponować im jeszcze lepszą ofertę asortymentową w korzystniejszej cenie regularnej oraz atrakcyjniejsze promocje.”
Dodali, że „zawarte porozumienie handlowe będzie mieć pozytywny wpływ na pozycję konkurencyjną obu udziałowców: Stokrotki i Polomarketu. Efekty jego realizacji będzie można obserwować w przyszłości”.
Jednocześnie przedstawiciele sieci podkreślili, że „zawarte porozumienie nie dotyczy innych podmiotów” i obejmuje jedynie Stokrotkę i Polomarket.
Obecnie pod logo Polomarket i Stokrotka funkcjonuje 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld zł netto. To skala, która według analityków daje możliwość efektywnego konkurowania na rynku z największymi graczami. Wynik ten plasuje nowy podmiot na progu TOP10 największych sieci handlowych w Polsce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.