• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polscy handlowcy przegrywają walkę z zachodnimi sieciami? Niekoniecznie!

W czerwcu sąd ogłosił upadłość Marcpolu, najstarszej polskiej sieci supermarketów. W wakacje pojawiły się informacje o poważnych problemach Almy, sieci dużych delikatesów. Czy to oznacza, że polscy handlowcy przegrywają walkę z zachodnimi sieciami handlowymi, takimi jak Tesco oraz dyskontami spod znaku Lidla i Biedronki? - czytamy w "Newsweek Polska".
  • Autor: Newsweek Polska
  • Data: 28-08-2016, 09:19
Polscy handlowcy przegrywają walkę z zachodnimi sieciami? Niekoniecznie!
fot. shutterstock.com

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu, przyznaje, że przypadków Almy i Marcpolu nie można rozciągać na pozostałe polskie sieci. – Lewiatan, ABC, Delikatesy Centrum to duże polskie sieci, które radzą sobie dobrze na rynku, a to tylko kilka przykładów. Tę listę można jeszcze z łatwością wydłużyć – mówi w rozmowie z "Newsweek Polska".

Podobnego zdania jest Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego w firmie badawczo-doradczej PMR. Potwierdza, iż polskie sieci ostatnio przegrywają z zagranicznymi, jest zbyt daleko idąca. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem pozostałe polskie sieci radzą sobie bardzo dobrze. Podaje przykłady: Piotr i Paweł w ubiegłym roku zdecydował się na uruchomienie małych sklepów franczyzowych, co powinno dodatkowo przyspieszyć ekspansję tej sieci. Polomarket pomimo odejścia części sklepów (powstanie sieci Mila) również dobrze sobie radzi i zaczyna powracać na rynki województw, które utracił.

Więcej w "Newsweek Polska".

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • znawca tematu 2016-08-27 10:35:10

    a od kiedy Lewiatan, ABC, Delikatesy Centrum są polskimi sieciami proszę nie wprowadzać ludzi w błąd to portugalskie sieci tak lak biedronka , proszę zapytać franczyzobiorcę Delikatesy Centrum czy może ze swoim biznesem co chce i wtedy możemy podyskutować poważnie

    Odpowiedz
  • Pola 2016-08-28 21:45:04

    ha, ha, ha ... Lewiatan, ABC, Delikatesy Centrum ... czyli po naszemu Eurocash Niestety, jeśli chodzi o polskie sieci, to jest już praktycznie pozamiatane.

    Odpowiedz
  • arr 2016-08-29 11:23:01

    Newsweek kontynuuje politykę manipulacji i wprowadzania w błąd, takie polskie te sieci jak i redaktor naczelny !

    Odpowiedz
  • momekt 2016-08-29 11:52:23

    Polska Izba Handlu jest Polska tylko z nazwy. Ptaszyńki sciemnia jak tylko może. Zapomniał jeszcze wymienić PSSy, które też spacyfikował ec/t.

    Odpowiedz
  • Martin 2016-08-30 23:18:11

    \"Podaje przykłady: Piotr i Paweł w ubiegłym roku zdecydował się na uruchomienie małych sklepów franczyzowych, co powinno dodatkowo przyspieszyć ekspansję tej sieci.\" W ubiegłym tygodniu czytałem, że Piotr i Paweł nie zamierza rozwijać tego formatu. Także przykład genialny...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!