Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Polscy producenci w Hiszpanii mogą wykorzystać fakt rosnącej popularności marek własnych

Polscy producenci produktów spożywczych i eksporterzy, którzy chcą mocniej zaistnieć na rynku hiszpańskim mogą wykorzystać m.in. fakt, że w Hiszpanii rośnie popularność marek własnych sieci handlowych wśród produktów spożywczych.

Polscy producenci w Hiszpanii mogą wykorzystać fakt rosnącej popularności marek własnych
W Hiszpanii rośnie popularność marek własnych sieci handlowych wśród produktów spożywczych fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2016, 10:09

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie wskazuje, że Hiszpania, podobnie jak wiele innych krajów np. Francja, Wielka Brytania, czy Niemcy, poddaje się coraz bardziej procesowi przejmowania rynku przez marki własne sieci handlowych.

Proces jest coraz silniejszy i stanowi problem dla producentów artykułów spożywczych skupiających się na sprzedaży pod marką producenta, ze względu na silną konkurencję cenową i częste zjawisko braku odróżniania przez konsumentów produktów występujących pod marką producenta i produktów sprzedawanych pod marką sieci handlowej.

Sieciom handlowym udaje się przekonać klientów do jakości produktów oferowanych pod marką własną i w ten sposób przejmować coraz większą część rynku.

Z badania firmy Nielsen wynika, że lojalność wobec marek różni się wyraźnie w zależności od segmentu branży spożywczej. Konsumenci hiszpańscy zapytani o kategorie produktów, w przypadku których są przywiązani do konkretnych marek, wskazują przede wszystkim na napoje, mleko i kawę (ok. 50 proc. konsumentów deklaruje kupowanie produktów konkretnej marki w tych kategoriach).

Wysoki poziom przywiązania do marki obecny był też w przypadku jogurtów i płatków śniadaniowych. Z kolei najniższy poziom lojalności wskazywano w takich kategoriach jak: mrożonki, przyprawy, zupy i kostki rosołowe oraz słone przekąski.

Hiszpania, według danych KPMG, jest drugim - po Wielkiej Brytanii - krajem w Europie pod względem konsumpcji produktów marek własnych sieci handlowych. W ostatnich latach ten segment rynku hiszpańskiego odnotowuje ogromny wzrost. Obecnie produkty sygnowane markami własnymi sieci handlowych stanowią pod względem wartości 33,9 proc. zakupów hiszpańskich rodzin. Taki stan rzeczy wynika z relatywnie niskich cen tej kategorii produktów i koncentracji konsumentów na kryterium cenowym w obliczu niekorzystnej sytuacji gospodarki Hiszpanii, gdzie siła nabywcza konsumentów spada. W konsekwencji marki sieci handlowych zyskują na atrakcyjności i poszerza się krąg ich nabywców.

Badania firmy Grayling pokazują, że aż 89 proc. ankietowanych deklaruje kupowanie produktów opatrzonych markami sieci handlowych. Dla 93 proc. nabywców głównym motywem zakupów marek własnych jest niska cena.  Z kolei 70 proc. badanych podziela przekonanie, iż jakość produktów marek własnych sieci handlowych jest porównywalna lub lepsza od jakości produktów sygnowanych tradycyjnymi markami.

Według firmy Grayling produkty spożywcze są tą kategorią, w której marki własne cieszą się największą popularnością – 94 proc. konsumentów kupuje produkty marek własnych tej kategorii. Niemal 65 proc. konserw i ponad połowa oliwy i olejów na rynku hiszpańskim sprzedawana jest pod marką sieci handlowych.

W segmencie marek własnych sieci handlowych dominują największe podmioty na rynku: Mercadona (sieć o marginalnym udziale marek producenckich), Dia, Carrefour, Eroski czy Alcampo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

więcej informacji:

Hiszpania RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    eksport do Hiszpanii RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!