Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Polscy producenci żywności, chcąc wejść do Hiszpanii, powinni szukać nisz rynkowych

Polscy producenci żywności chcący wejść na rynek w Hiszpanii mogą szukać nisz rynkowych. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie podkreśla, że ważne jest znalezienie niszy na hiszpańskim rynku, na którym zachowania konsumentów zmieniały się wyraźnie w ciągu ostatnich 10 lat.

Polscy producenci żywności, chcąc wejść do Hiszpanii, powinni szukać nisz rynkowych
fot. shutterstock

Autor: BW; www.portalspozywczy.pl
Data: 12-04-2016, 10:30

Podróżujący Hiszpanie stali się bardziej „globalni”, a na półkach hiszpańskich supermarketów pojawiły się w większej ilości produkty z różnych stron świata.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie wskazuje, że hiszpańska oferta przetworzonych warzyw i owoców jest w coraz większym stopniu uzupełniana przez produkty pochodzące z importu, co jest efektem zmiany gustów konsumenckich i coraz większego otwarcia się Hiszpanów na nowe produkty. Swoje miejsce na rynku znalazły już artykuły rolno-spożywcze z Włoch, Francji, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, natomiast brak jest właściwie wyrobów z Polski.

WPHI w Madrycie zaznacza, że w Hiszpanii nadal istnieją nisze rynkowe, które mogłyby być wykorzystane przez polskich producentów np. na hiszpańskim rynku w niewielu asortymentach dostępne są mrożone owoce.

- Wynika to głównie z przeświadczenia Hiszpanów, iż mrożone produkty nie są w pełni wartościowe odżywczo czy smakowo, przekonanie, które dzięki innowacyjnym technologiom głębokiego mrożenia zostało obalone. W przypadku wprowadzania mrożonek na hiszpański rynek, polscy producenci mogliby rozważyć np. rozmowy z sieciami handlowymi typu Sirena oraz innymi odbiorcami – wskazuje WPHI w Madrycie w materiałach przesłanych serwisowi portalspozywczy.pl.

- Wciąż istnieją też nisze rynkowe, jak chociażby soki w smakach innych niż rodzime, bądź niedostępne jeszcze na rynku np. świeżo tłoczone soki jabłkowe. W przypadku soków, jedynymi z nielicznych, które produkowane są tam ze świeżo wyciskanych owoców są soki pomarańczowe i winogronowe. Pozostałe rodzaje soków wytwarzane są w przeważającej większości na bazie koncentratów. Jest to niewątpliwie szansa dla polskich soków ze świeżo tłoczonych jabłek, który to produkt jest nieznany na rynku hiszpańskim – informuje WPHI.

- Dla produkowanego głównie w Katalonii, szampana Cava uzupełnieniem mógłby być z kolei polski cydr musujący. Wprawdzie cydr znany jest Hiszpanom, ale kojarzony jest zwykle z niskiej jakości cydrem mętnym, produktem uzupełniającym kuchnię regionalną z północnej Hiszpanii i nie spożywany jest tak często jak właśnie Cava – dodaje wydział.

CENY HURTOWE

więcej informacji:

WPHI w Madrycie RSS ALERT    /    polscy producenci żywności RSS ALERT    /    eksport polskej żywności RSS ALERT    /    Hiszpania RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!