Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem dla sieci handlowych

Silny wzrost ekonomiczny wraz z relatywnie małą ilością międzynarodowych sieci handlowych - te właśnie czynniki spowodowały, że Niemcy znalazły się na czele rankingu ekspansji międzynarodowych sieci handlowych w roku 2011. Polska jest obecnie drugim najpopularniejszym rynkiem dla sieci handlowych w całym regionie - ponad 33 proc. pytanych detalistów ma zamiar otworzyć tu nowe sklepy lub rozszerzyć ofertę już istniejących.

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem dla sieci handlowych
Polska jest głównym celem ekspansji sieci handlowych wśród rynków wschodzących

Autor: CB Richard Ellis/portalspozywczy.pl
Data: 23-11-2010, 15:11

Niemcy zachowały swoją wiodącą pozycję jako najbardziej atrakcyjny rynek dla detalistów w całym regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki (EMEA). Jak podaje najnowszy raport firmy CB Richard Ellis, międzynarodowego doradcy do spraw nieruchomości - 41 proc. wszystkich sieci handlowych planuje otwarcie na rynku niemieckim nowych sklepów.

Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się Francja (33 proc.), na czwartym Hiszpania (30 proc.), a Wielka Brytania (29 proc.) zamyka wielką piątkę planowanych ekspansji.

Jak wynika z raportu „Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA" firmy doradczej CB Richard Ellis Polska jest głównym celem ekspansji sieci handlowych wśród rynków wschodzących, posiada pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasz kraj w regionie wyróżnia przede wszystkim silna gospodarka oraz stosunkowo mała liczba najlepszej jakości powierzchni handlowych. Rosja i Czechy znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, zajmując odpowiednio 6 i 7 pozycję. Lista 20 najpopularniejszych rynków obejmuje także Węgry, Bułgarię, Rumunię, Turcję, Ukrainę, Słowację oraz Chorwację.

CB Richard Ellis przewiduje, że trend dotyczący ekspansji na nowe rynki będzie się utrzymywał w związku z poszukiwaniem przez detalistów nowych możliwości rozwoju oraz wzrostu dochodów, jak również z faktem ograniczonych możliwości rozwoju na rynkach rodzimych.

- W związku ze wzrostem zaufania ze strony największych międzynarodowych sieci handlowych do naszego rynku, oczekujemy, że wielu detalistów zacznie aktywnie rozwijać swoje sieci w Polsce. Nadal jednak wielu detalistów obawia się ryzyka związanego z wejściem na nowe rynki, ale niektórzy uważają, że nadszedł najlepszy czas na ekspansję i odkrywanie nowych możliwości - tłumaczy Magda Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CB Richard Ellis.

I dodaje: - Chociaż przewidujemy wzrost podaży nowych powierzchni handlowych, ogólnie plany deweloperów centrów handlowych nadal są ograniczone i mogą wpłynąć na zmianę planów ekspansji sieci handlowych na niektórych rynkach. Reasumując - jeżeli nie będzie dramatycznej zmiany w podaży nowej powierzchni handlowej, nowe sieci pragnące wejść na nasz rynek będą miały ograniczone możliwości wyboru.

więcej informacji:

Magda Frątczak RSS ALERT    /    CB Richard Ellis RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!