Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polska firma stworzyła system, który ma rozładować kolejki w sklepie

Polska firma Itmagination stworzyła system, który analizuje w czasie rzeczywistym ruch i kolejki w sklepie. Oparte o sztuczną inteligencję rozwiązanie przewiduje ruch w sklepie, pomaga w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.

Polska firma stworzyła system, który ma rozładować kolejki w sklepie
fot. Shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 01-08-2019, 09:49

Długi czas oczekiwania w kolejce to jedno z większych źródeł irytacji konsumentów odwiedzających galerie handlowe, szczególnie w okresie wyprzedaży. Według badania Mastercard niemal połowa polskich konsumentów rezygnuje z zakupów, gdy widzi zbyt długą kolejkę do kasy. Zrozumienie, kiedy w sklepie jest godzina szczytu zakupowego, a kiedy przestój, jest niezbędne dla efektywnego planowania pracy i doboru personelu.

Firma Itmagination stworzyła koncepcję i wdrożyła prototypowo u jednego ze swoich klientów system pozwalający prognozować na bazie danych ruch w sklepie i w czasie rzeczywistym wykrywać oraz informować, gdy w najbliższym czasie taka kolejka może się utworzyć.

– Celem biznesowym produktu, który stworzyliśmy, jest wsparcie sklepu od strony operacyjnej oraz poprawa odczucia konsumentów poprzez niwelowanie kolejek. Wykorzystywane w nim algorytmy oparte o sztuczną inteligencję analizują dane w czasie rzeczywistym, kiedy i dlaczego tworzą się kolejki i jak rozkłada się ruch w sklepie. Dodatkowo możemy również sprawdzić efektywność rozmieszczania towarów na poszczególnych półkach, a w dłuższej perspektywie eliminować negatywne odczucia związane z doświadczeniem robienia zakupów w danym punkcie – mówi Łukasz Dylewski, Data Science Team Manager w Itmagination.

Stworzony przez firmę system pozwala na optymalizację obsługi klienta poprzez zmniejszenie czasu oczekiwania klientów na obsługę do minimum, niezależnie od tego, czy chodzi o sklep spożywczy, odzieżowy czy restaurację. System informuje właścicieli i kierowników sklepu, kiedy tworzą się kolejki, zbiera i analizuje dane, a także natychmiast powiadamia o możliwości powstania kolejki. Dzięki otrzymywanym w czasie rzeczywistym powiadomieniom push, SMS-om i mailom, kierownik sklepu wie, kiedy należy otworzyć kolejną kasę, zanim pojawi się kolejka.

System rozpoznawania kolejek analizuje nie tylko stan w danym momencie, ale również dane historyczne, co umożliwia mu przewidywanie ruchu w sklepie. Brane są pod uwagę trendy, ułożenie produktów, dzień tygodnia, godziny odwiedzania sklepu, nadchodzące święta i wydarzenia, dane regionalne i pogodowe. Tak szeroki wachlarz danych pozwala na prognozę i optymalizację obsługi również z dużym wyprzedzeniem.

Czytaj więcej na dlahandu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    kolejki RSS ALERT    /    Itmagination RSS ALERT    /    Łukasz Dylewski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.167.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!