Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Polska i polscy producenci powinni położyć większy nacisk na budowę marki

Polska jako kraj, a także polscy producenci muszą kłaść większy nacisk na budowę marki, jej rozpoznawalność, wzmocnienie pozycji i budowanie lojalności dla marki – oceniają przedstawiciele Banku BGŻ BNP Paribas.

Polska i polscy producenci powinni położyć większy nacisk na budowę marki
Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas fot. BGŻ BNP Paribas

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 26-04-2016, 15:44

- Nasz rynek ma powody do dumy, ponieważ zajmujemy przykładowo pierwsze miejsce w Europie w produkcji drobiu,  drugie miejsce w ziemniakach, Polska jest też liderem w produkcji owoców w Unii Europejskiej. Ale oprócz tego, że ma się dobry i dobrej jakości produkt to potrzebna jest też do tego marka – mówi Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.

- Przed nami długa droga w temacie marek, bo jesteśmy dopiero na jej początku, a niektórzy mieli nawet setki lat na budowanie marki. My w wielu przypadkach zaczęliśmy po 1989 roku i największym naszym problemem jest anonimowość. Musimy to zmienić, wyzbyć się anonimowości i stworzyć markę nie tylko producentów, ale też stworzyć Polskę jako markę – dodaje.

- Markę buduje się, a raczej budowało się zaczynając od tzw. komina do morza, czyli zaczynając lokalnie, a potem mozolnie przechodząc do globalnie, jednak wraz z erą internetu można już budować markę globalnie bez tak dużego wysiłku – zaznacza również Bartosz Urbaniak.

I podaje przykład napoju Fritz-Kola, który został stworzony i wypromowany w stosunkowo krótkim czasie m.in. dzięki serwisom społecznościowym, odbierając młodych konsumentów Coca-Coli, która jest najwyżej wycenianą marką na świecie i przez lata stworzyła dodatkowo całe portfolio swoich marek.

- Coca-Cola to to przecież tylko woda, cukier i barwniki plus właśnie marka, która jest warta setki miliardów dolarów - mówi Bartosz Urbaniak.

- Marka Fritz-Kola, to też tylko woda z cukrem i barwnikiem, ale stała się bardzo popularna i kosztuje trzy razy więcej niż Coca-Cola. Budowanie marki Fritz-Kola oparło się na stworzeniu wizerunku np. wśród tzw. hipsterów, na „byciu cool” w sieciach społecznościowych – dodaje.   

- Można więc wystartować z marką od zera, niemal bez pieniędzy i podkopać pozycję najsilniejszej marki na świecie jaką jest Coca-Cola (...) Budowanie marki na przykładzie szynki parmeńskiej opiera się z kolei na tradycji, odwołaniu do historii i sięgnięciu po certyfikaty – zaznacza też Bartosz Urbaniak.

 POLSKIE MARKI 

- Produktem, który jest znany wszędzie na świecie jest oczywiście polska wódka np. Wyborowa, Belvedere, czy Chopin, chociaż niekoniecznie należy ona do polskich producentów – mówi Urbaniak.

więcej informacji:

polska marka RSS ALERT    /    marki RSS ALERT    /    marka producenta RSS ALERT    /    budowa marki RSS ALERT    /    Bartosz Urbaniak RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    Monika Drążek RSS ALERT    /    Prince Polo RSS ALERT    /    Jeżyki RSS ALERT    /    Bracia Urbanek RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    Fritz-Kola RSS ALERT    /    polska wódka RSS ALERT    /    Wyborowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!