• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polska Izba Makaronu do sieci handlowych: Apelujemy o umożliwienie renegocjacji kontraktów

Polska Izba Makaronu, organizacja zrzeszająca producentów makaronu, wystąpiła do 20 największych, działających w Polsce sieci detalicznych i dystrybutorów z apelem „o zrozumienie i umożliwienie renegocjacji zawartych kontraktów z producentami makaronu". Inicjatywa ma związek z drastycznym wzrostem kosztów wytworzenia makaronu z jakim mamy do czynienia w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-09-2012, 14:27
Polska Izba Makaronu do sieci handlowych: Apelujemy o umożliwienie renegocjacji kontraktów

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

„Głównym czynnikiem wpływającym na coraz niższą rentowność wręcz nieopłacalność produkcji makaronu, jest zauważalny wzrost cen zbóż na rynkach kontraktów terminowych, zmniejszająca się podaż pszenicy (wyczerpanie zapasów) i coraz gorsze prognozy zbiorów zbóż w 2012 roku na całym świecie, co z kolei pociąga za sobą stały skokowy wzrost cen mąki makaronowej proponowanej naszym producentom przez młyny krajowe i zagraniczne." - informuje w liście do sieci handlowych Marek Dąbrowski, wiceprezes zarządu Polskiej Izby Makaronu.

Jak informuje Marek Dąbrowski „wynika to z niekorzystnych warunków pogodowych, wymarznięcia dużych areałów pszenicy ozimej w Polsce oraz w ościennych krajach. Po doniesieniach o największej od 1956 roku suszy w USA, prognozy tegorocznych zbiorów w tym kraju zostały znacznie obniżone. Międzynarodowa Rada Zbożowa (IGC) przewiduje że tegoroczne zbiory będą niższe od ubiegłorocznych o około 10 proc."

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kknd 2012-09-03 15:07:51

    Nie trzeba było ściągać gaci do samych kostek oferując w ubiegłym roku preferencyjne ceny do dyskontów: Biedronki, Netto i Lidla! Szacując, że 40-60% sprzedaży makaronów w PL to marki własnej, gdzie te 3 dyskonty odpowiadają za ok 75% sprzedaży marek własnych - faktycznie macie problem. Teraz dyskonty trzymają ceny na poziomie ubiegłego roku i nie chcą przyjąć podwyżek???? Ale mi przykro.... Pozostałych graczy poczęstowaliście zmianą cenników na swoje produkty o 10% - 30% i to już widać na półkach. Wasze kontrakty na dostawy marek własnych nas g%$&@ obchodzą. Wspierajcie dalej obcy kapitał to skończycie na licytacji komorniczej, bo wasze działania prowadzą do gwałtownego spadku liczby małych sklepów osiedlowych. i komu będziecie sprzedawać swoje makarony po 5zł???? Biedronce? Lidlowi? Netto?

    Odpowiedz
  • Mobi 2012-09-03 15:15:27

    Te całe sieci handlowe i funkcjonowanie globalnej gospodarki to po prostu gnojstwo. W pierwszym etapie, owszem, konsument ma taniej produkty na półkach sklepowych, ale potem, gdy już uzależni się dostawców i producentów i wykończy drobne sklepy, sieci podwyższają ceny.

    Odpowiedz
  • wojsew 2012-09-03 16:50:36

    Polska Izba Makaronu lepiej niech się uda do Makaronów Polskich . Może dadzą na dżemie zarobić . www.portalspozywczy.pl/zboza-oleiste/wiadomosci/spolka-makarony-polskie-ktorej-udzialy-ma-szef-klubu-psl-zarabia-na-kontraktach-z-arr,73999.html Jak macie przechlapane z Burymi to Wan negocjacje nie pomogą .

    Odpowiedz
  • Biedny konsument 2012-09-03 22:29:22

    Krzyk rozpaczy i desperacji. Faktem jest, że sieci są niezłym hamulcem inflacji, ale w ten sposób wykańcza się producentów. Chyba że mają chytry plan bycia zintegrowaną grupą spożywczą: surowce -> produkcja -> dystrybucja? Kania: wzrost sprzedaży dzięki sieciom, ale spadek marży. Bakalland: wzrost sprzedaży, spadek marży. Otmuchów: wzrost sprzedaży, spadek marży. Kto będzie dostarczał do sieci, jak producenci splajtują, jak te wszystkie \"jednoroczne gwiazdy\" dostarczające do sieci? Z kolei sieci też gonią na niewielkiej marży: Bomi - wszyscy wiedzą, Carrefour - chce sprzedać polską sieć (?), Auchan - ma słabe wyniki, Grupa Metro (m.in. Real) - ma problem z wynikiem. Taka sytuacja nie jest możliwa do utrzymania na dłuższą metę. Tylko jak łupnie, to i tak konsumenci dostaną w d..ę. :(

    Odpowiedz
  • Makaronik 2012-09-04 09:37:34

    I tak nic nie zdziałają. W PIM tylko dużo krzycza ale sa mało skuteczni, a przede wszystkim każdy ciagnie do siebie. Wiec nic im i tak z tego nie wyjdzie. Jak pisze mój poprzednik ...zlicytuje ich komornik.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!