Z badania CB Richard Ellis (CBRE), na które powołuje się firma PMR, Polski rynek przesunął się w górę na 19 miejsce w rankingu rynków najbardziej atrakcyjnych dla międzynarodowych detalistów i po raz pierwszy znalazł się w pierwszej 20-tce. Postęp ten zawdzięczamy głównie wejściu na rynek warszawski sześciu nowych marek: Dorothy Perkins, F&F, GAP, American Eagle, Foot Locker and Toys R Us.
CBRE objęło swoim badaniem obecność geograficzną oraz plany ekspansji 326 największych detalistów z 73 krajów. Wyniki pokazały, iż odsetek międzynarodowych sieci detalicznych w Polsce wzrósł do 34 proc. w 2011 roku, z 32,5 proc. rok wcześniej. Według CBRE, to efekt silnej gospodarki kraju oraz dużego potencjału powstawania nowej powierzchni handlowej.
Pod względem udziału zagranicznych sieci, polski rynek wyprzedził czeski, na którym międzynarodowi detaliści stanowili w 2011 roku 33,7 proc. rynku, wobec 33,4 proc. w 2010 roku. Czechy znalazły się w rankingu na 20 miejscu.
Polska jest także liderem regionu: udział zagranicznych sieci na Węgrzech wyniósł w 2011 roku 27,3 proc. (26,7 proc. w 2010 roku), w Rumunii 26,4 proc. (wobec 25,8 proc.), a na Słowacji 22,1 proc. (wobec 21,8 proc.).
Wśród miast naszego regionu, liderem pod względem obecności zagranicznych sieci jest czeska Praga. Stolica Republiki Czeskiej, z udziałem zagranicznych sieci detalicznych na poziomie 32,6 proc., znalazła się na 29 miejscu wśród 208 miast świata badanych przez CBRE. Warszawa, drugie miasto w naszym regionie, w tym rankingu zajęła miejsce 36, z udziałem zagranicznych sieci 30,2 proc.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (1)
Niestety, ale nie ma się czym chwalić.
Odpowiedz