• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polska na celowniku sieci handlowych

Polska staje się coraz częściej obiektem zainteresowania zagranicznych sieci handlowych. Dobra sytuacja gospodarcza i odpowiednia struktura klientów umożliwia im szybki rozwój - mówili podczas Property Forum 2012 paneliści sesji "Polska na celowniku sieci handlowych".
  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 23-09-2012, 23:49

 Dyskusję w trakcie panelu "Polska na celowniku sieci handlowych" otworzyła prezentacja przygotowana przez Grażynę Melibrudę, dyrektora działu powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle. Przedstawiła ona perspektywy rozwoju zagranicznych sieci handlowych w naszym kraju. - Obecnie bardzo zainteresowane wejściem do Polski są m.in. marki brytyjskie - powiedziała.

Jedne z najdynamiczniej rozwijających się obecnie sieci handlowych na polskim rynku wywodzą się z Rosji - Kari i Centro.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Czynników wejścia do Polski było wiele, natomiast najważniejszym wegług naszych inwestorów była dobra kondycja gospodarcza. Inne kraje jeszcze kilka lat temu notowały spadek PKB, więc wejście naszej sieci wiązałoby się z ryzykiem. Po drugie chcieliśmy szybko stworzyć dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo i zminimalizować straty, a w Polsce widzieliśmy bardzo dużo lokalizacji spełniających nasze warunki. To otoczenie, które pozwala na dobre rozpoczęcie działalności - mówił Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji w Kari.

Opinię Barańskiego o silnej gospodarce w naszym kraju potwierdził Gerard Mikina, CEE Expansion Director w firmie CTrade. W przypadki marki Centro duże znaczenie miała także pozycja sieci na rodzimym rynku. - Mamy obecnie 900 lokalizacji w Rosji, jesteśmy na rynku od kilkunastu lat. Praktycznie nie mamy już możliwości dalszego rozwoju, więc zdecydowaliśmy się na ekspansję zagraniczną.

Czy zagraniczne marki mogą szybko rozwinąć skrzydła w Polsce? - To zależy od wielu czynników - tłumaczyła Klaudia Woźniak, director at retail agency w Colliers International. - Po pierwsze ważny jest model działalności, franczyza czy sklep własny. Kluczowe są także możliwości finansowe firmy, wielkość powierzchni, jaką firma poszukuje i w końcu wybór lokalizacji - małe czy duże miasta - wszystko wpływa na tempo rozwoju - mówiła w czasie Property Forum 2012.

Przedstawiciele Centro i Kari opowiadali także o swoich strategiach marketingowych. - Nie przeprowadzaliśmy do tej pory żadnych akcji marketingowych, dlatego, że taka jest polityka naszej firmy. Marka, która sprzedaje tanie obuwie, nie musi wydawać dużo pieniędzy na reklamy. Mamy jednak plan - w momencie osiągnięcia pewnego progu sprzedażowego pokażemy się w niektórych mediach - zapowiadał Krzysztof Barański.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jan 2012-09-24 09:37:48

    Tak nasz rząd robi, że w Polsce zostaną tylko wszystkie sieci świata i żadnego polskiego producenta, sami renciści i emeryci a młodzież poza krajem. Wspaniała perspektywa.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!