Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Polska nazwa wystarcza żeby marka była traktowana przez konsumentów jak rodzima

Żywiec Zdrój, Roleski, Koral, Żubrówka - to marki produktów spożywczych rozpoznawane przez ponad 80 procent Polaków jako polskie. Wyjątkiem od tej zasady jest Biedronka. Za polską sieć uważa ją jedynie 26 procent ankietowanych - wynika z raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków?" opracowanego przez agencję badania rynku i opinii Open Research.

Polska nazwa wystarcza żeby marka była traktowana przez konsumentów jak rodzima
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-04-2016, 15:05

Jako polską markę konsumenci najczęściej wskazywali PKO BP, który z wynikiem 87 procent wskazań zajął pierwsze miejsce. Ponad 3/4 Polaków do polskich marek zaliczyło także Wyborową, Bakomę, Hortex, Winiary, Pudliszki i Lubellę.

Na drugim biegunie znalazły się takie marki jak Mokate i Danone. Za polskie uznała je mniej niż 1/3 ankietowanych.

Wśród sieci handlowych jako polskie postrzegane są w największym stopniu Stokrotka i Delikatesy Centrum (81 procent). Dobry wynik zanotowały także sieć Lewiatan (69 proc.), Delikatesy Alma (67 proc.) i Żabka (65 proc.). 

Autorzy raportu zwracają uwagę na przypadek Biedronki. Mimo polsko brzmiącej nazwy, aż 74 proc. badanych wskazuje na jej zagraniczne pochodzenie, na co wpływ może mieć szeroki rozgłos wokół sieci.

Za niepolskie ankietowani uznali także takie sieci handlowe, jak Makro (74 proc.) i Lidl (91 procent).

Analitycy Open Research wskazują, że nie istnieje jeden spójny symbol lub hasło identyfikujące polskie produkty. Spośród spotykanych oznaczeń najbardziej zachęca do zakupu hasło „Produkt polski” (41 proc.), w drugiej kolejności „Made in Poland” wraz z „Jestem z Polski” (po 33 procent).

Najmłodszą generację Polaków (do 24 lat) najbardziej zachęca hasło „Jestem z Polski”, natomiast godło „Teraz Polska” jest przekonującym do zakupu komunikatem dla osób powyżej 35 roku życia.

Badanie przeprowadzono on-line na próbie 803 Polaków w dniach 14-15 marca 2016 r. W ankiecie wzięli udział kobiety i mężczyźni w wieku od 15 do 59 lat. Respondenci to reprezentanci zarówno wsi, małych, średnich jak i dużych miast. Dochody badanej grupy oscylują wokół 2500 zł netto miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Open Research RSS ALERT    /    polskie marki RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    badania konsumenckie RSS ALERT    /    polska żywność RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Roleski RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    Żubrówka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Angelo de la Fransisca Gimenez 2016-04-29 11:01:50
    No ale przecież tekst typu \"jestem z Polski\" lub \"wyprodukowano w Polsce\" wcale nie musi oznaczać, że zrobiła to polska firma...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!