• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polska rodzina wyda średnio na święta Wielkanocne ok. 380 zł

Ponad 70 proc. polskich rodzin wyda na tegoroczne Święta Wielkanocne tyle samo lub nawet więcej niż przed rokiem - wynika z badania Pentora dla TVN CNBC Biznes. Średnio będzie to sporo, bo aż 380 zł na statystyczną rodzinę.
  • Autor: TVN CNBC Biznes
  • Data: 06-04-2009, 13:04

Jak wynika z ankiety Pentora, tegoroczne Święta Wielkanocne będą przez większość Polaków obchodzone tak samo uroczyście jak w latach poprzednich (twierdzi tak 65 proc. ankietowanych). Jednocześnie jednak cieszą one nas mniej - takie odczucie ma aż 59 proc. Polaków.

Statystyczna polska rodzina przeznaczy na zorganizowanie tegorocznych świąt przeciętnie 380 złotych. Oczywiście istnieje spore zróżnicowanie planowanych wydatków. W co czwartej rodzinie (24 proc.) wydatkowana suma nie przekroczy dwustu złotych, w nieco więcej niż co czwartej (27 proc.) będzie oscylowała w przedziale 201-400 złotych, w co piątej (20 proc.) w granicach 401 - 500 złotych, a co dziewiątej (11 proc.) będzie wyższa od 501 złotych, ale nie przekroczy tysiąca. Natomiast co 50 rodzina na Wielkanoc wyda sumę wyższą od tysiąca złotych.

Na organizację świąt nieco ponad połowa (53 proc.) Polaków przeznaczy tyle samo pieniędzy co przed rokiem, więcej zdecyduje się wydać 18 proc., zaś mniej - 22 proc. Sześć procent pytanych nie było jeszcze pewne, ile pieniędzy wyda.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Niezależnie od planowanych wydatków znacząco część polskich rodzin (38 proc.) deklaruje, że podejmie starania, aby tegoroczne Święta Wielkanocne były mniej kosztowne. Spośród nich ponad połowa chce zaoszczędzić na zakupach żywności i gotowych produktów spożywczych, a prawie połowa zamierza więcej produktów i wypieków przygotować samemu w domu, kupując jedynie niezbędne składniki oraz ograniczając zakup różnych świątecznych dodatków i drobiazgów.

Zdecydowana większość z nas spędzi Wielkanoc w domu, w gronie własnej rodziny (51 proc.) lub częściowo w domu, a częściowo odwiedzając swych najbliższych (40 proc.). Dużo rzadziej święta zamierzamy spędzić w gościnie u krewnych i znajomych (6 proc), zupełnie sporadycznie organizujemy sobie świąteczny wyjazd turystyczny (1 proc.).

Polacy nie dają się też namówić na zaciągnięcie pożyczki na organizację świąt. Tylko jeden na stu badanych zadeklarował, że rozważy wzięcie takiego kredytu.

Z badania Pentora i TVN CNBC Biznes wynika, że Wielkanoc wciąż należy do najbardziej lubianych dni świątecznych w naszym kraju. Prawie połowa Polaków. (47 proc.), mając do wyboru rozległą listę świąt i uroczystości państwowych, kościelnych, ponadnarodowych, rodzinnych i osobistych, wskazuje ją jako najbardziej przez siebie lubiane. Wyższym odsetkiem wskazań (73 proc.) szczycą się jedynie Święta Bożego Narodzenia.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!