Polska żywność powalczy o nowe rynki
W 2010 roku granice dla polskich przedsiębiorstw powinny otworzyć Chiny, Stany Zjednoczone, Maroko i Brazylia. Jednak ze względu na dużą konkurencję i kurs złotego może być trudno osiągnąć w krotkim czasie duży sukces. Przez wielkość i szybki rozwój chińskiego rynku chcą tam eksportować producenci wieprzowiny np. grupa Sokołów a także firmy z innych branż, .min. producenci wódek m.in. CEDC i Belvedere - czytamy w Rzeczpospolitej.

Eksperci spodziewają się, że jeszcze w tym kwartale służby chińskie przeprowadzą kontrole w polskich zakładach drobiarskich, co zakończy się wejściem firm na tamtejszy rynek.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej w tym roku swoje granice dla mięsa i mleka z Polski powinno otworzyć również Maroko, USA i Brazylia.
Zdaniem ekspertów szukanie nowych rynków zbytu jest konieczne, ponieważ kraje Unii, gdzie sprzedajemy najwięcej, borykają się z nadwyżkami żywności i nie da się ciągle zwiększać tam dostaw. Jednak osiągnięcie szybkiego sukcesu na nowych rynkach może nie być łatwe. Barierami rozwoju eksportu do Chin są wysokie koszty transportu oraz mało konkurencyjne ceny. Do tego Polska nie ma dostatecznych funduszy na m.in. promocję za granicą, przeszkadza również silna złotówka.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
BVDBelvedere S.A. |
|