Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polski detal prawie nie czuje kryzysu

Okazuje się, że kryzys jedynie delikatnie dotknął polskich konsumentów. Co trzeci Polak wydaje mniej pieniędzy niż przed rozpoczęciem spowolnienia - wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos dla portalu aukcyjnego eBay. Na tle innych badanych społeczeństw UE to świetny wynik - informuje Puls Biznesu.

Polski detal prawie nie czuje kryzysu

Autor: Puls Biznesu
Data: 05-11-2009, 06:33

Nasz kraj jest ewenementem jeśli chodzi o konsumpcję. Niemal wszystkie prognozy ekonomiczne wskazują, że Polska jest jedynym krajem UE, który uniknie recesji. A do tego w Polsce jest więcej jest osób, które wydają więcej pieniędzy niż przed wybuchem kryzysu, od tych, które wydają mniej. Jak wynika z testu przeprowadzonego przez eBay oszczędza 33 proc. badanych Polaków, a zwiększa wydatki 35 proc.

Jak czytamy w Pulsie Biznesu w Irlandii wydatki tnie aż trzy czwarte konsumentów, a w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech ponad połowa osób.

MImo pozytywnych tendencji, wyniki badania nie oznaczają, że zbliża się boom zakupowy, bo do 20-procentowego wzrostu wydatków na zakupy, jakie miało miejsce rok temu, Polsce jeszcze daleko, min. dlatego, że bezrobocie cały czas rośnie - informuje Puls Biznesu. 

Zdaniem ekspertów konsumenci będą w najbliższych miesiącach ograniczać wydatki np. poprzez kupowanie w dyskontach np. Biedronce, Netto i Lidlu,  robi tak 57 proc. Polaków - czytamy w Pulsie Biznesu.

Według badania przeprowadzonego przez Ipsos i eBay przeciętny Polak to prawdziwy łowca okazji, do obniżek nie przywiązuje większej wagi tylko co jedenasta osoba. Przeciętny konument uważa, że atrakcyjną przeceną jest zmniejszenie ceny o 38 proc. Konsumenci są szczególnie wymagający przy kupnie odzieży i obuwia (wymagają obniżki o około 43 proc.), mniejsze oczekiwania mamy przy zakupie produktów spożywczych, gdzie satysfakcjonuje nas 28 proc. obniżka - informuje Puls Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!