Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Polski konsument jest leniwy i rozpuszczony

Polski konsument jest konsumentem leniwym i rozpuszczonym, który oczekuje m.in. atrakcyjnych, promocyjnych cen codziennie, nieco inaczej niż ma to miejsce na rynkach zagranicznych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2015, 15:09
Polski konsument jest leniwy i rozpuszczony
fot. zelaznastudio.pl

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pytany o styl promocji w Polsce w porównaniu z rynkami zagranicznymi Marek Zdziech mówi: - W Polsce obowiązuje model EDLP – Every Day Low Price - promocje, które do perfekcji opanowała Biedronka, przynajmniej w komunikacji. Konsument oczekuje atrakcyjnych cen codziennie. Sieci walczą zatem o to aby upewnić konsumenta w przekonaniu, że u nich ceny są atrakcyjne na co dzień.

- Na rynkach zagranicznych np. we Francji, czy Wielkiej Brytanii, mamy do czynienia z dominacją modelu High-Low. Regularne ceny są wysokie, ale często pojawiają się bardzo atrakcyjne promocje. Konsumenci nie zmieniają tak często sklepu (nie mają takiego wyboru jak w Polsce) tak więc często czekają na atrakcyjne promocje i kupują więcej na promocji gdy ta się pojawi - dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • sprzedawca 2015-12-05 13:55:42

    Racja. Polski klient wchodzi do mniejszego sklepu i zachowuje się jak bogacz, a gdy przychodzi do płacenia, o wszystko się targuje nawet gdy cena jest ewidentnie niska, idzie do marketu, ładuje cały kosz, przy kasie zachowuje się wulgarnie, ale płaci( nie targuje)

    Odpowiedz
  • ziuta 2015-12-06 17:07:11

    Zgadza się, polski klient w małym sklepie leczy kompleksy - najlepiej na sprzedawcy - kartą kredytową z przekroczonym debetem.

    Odpowiedz
  • KK 2015-12-07 09:55:19

    Mamy mniejszą rezerwy gotówki, przeciętny Polak liczy każdy grosz i większośc pieniędzy wydaję na artykuły żywnościowe, czynsz oraz opłaty za media, czasem jeszcze kredyt. Mieszkałem kilka lat w Niemczech i uważam, że porównywanie zachowań konsumentów z Polski do klientów z bogatszych krajów zachodnich jest całkowicie zaburzone i traktować należy je bardziej w kategorii ciekawostek niż materiału do analiz..:)

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!