• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polski rynek rozwija się najszybciej w Europie, ale sieci handlowe przygotowują się na kryzys

Tesco ogłosiło akcję dyskontowych cen na 2 tys. produktów. - Klientom się bardzo spodobała, my jesteśmy zadowoleni z wyników, a swoje oferty zmienili też konkurenci - mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Carrefour wprowadził blokadę cenową na 1 tys. produktów, a niedawno wystartował z kolejną promocją. Kupując spośród wybranych produktów drugi taki sam, klient zapłaci za niego 1 grosz. Także Real zapowiedział stałą kontrolę cen 2 tys. produktów, które mają być najbardziej konkurencyjne na rynku - podaje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 09-03-2009, 12:30
Polski rynek rozwija się najszybciej w Europie, ale sieci handlowe przygotowują się na kryzys

Choć nasz rynek w dalszym ciągu rozwija się najszybciej w Europie, to widać, że firmy handlowe przygotowują się do spowolnienia. W 2008 r. w Polsce wartość zakupów dóbr szybko zbywalnych wzrosła o 16,5 proc., podczas gdy w Irlandii, Danii czy na Węgrzech spadła o ponad 2 proc. Mimo to handlowcy i analitycy są zgodni, że choć tegoroczna dynamika wzrostu rynku na pewno będzie niższa, to scenariusz irlandzki czy niemiecki w Polsce się nie powtórzy.

Jak podaje Rzeczpospolita, zdecydowanie najlepsze perspektywy mają przed sobą tanie sieci dyskontowe, do których przekonuje się coraz więcej z nas. Hipermarkety odwiedzamy średnio pięć razy w miesiącu, tyle co w latach wcześniejszych, ale w ubiegłym roku liczba wizyt w dyskontach wzrosła do ośmiu - z sześciu w 2007 r. Spadła za to częstotliwość zakupów w sklepach tradycyjnych, które i tak odwiedzamy średnio 13 razy w miesiącu.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kłopoty nie omijają gigantów. Chociaż przychody Carrefoura w Polsce w 2008 r. wzrosły o 24,7 proc., do 2,43 mld euro (liczone przy zmiennych kursach walutowych), to w samym IV kwartale koncern zanotował ich spadek o 6,1 proc., do 643 mln euro. - Rok 2008 nie był łatwy, szczególnie w drugiej jego połowie sytuacja na rynku bardzo się skomplikowała, co odczuło wiele sieci handlowych, z wyjątkiem może sieci dyskontowych. Dziś jesteśmy szczególnie zadowoleni z wyników osiąganych przez mniejsze hipermarkety przyłączone do Carrefoura - mówi Rzeczpospolitej Eric Reiss, dyrektor finansowy grupy Carrefour.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!