Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Polski rynek vendingowy w fazie silnego wzrostu

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International polski rynek vendingowy znajduje się w fazie silnego wzrostu, związanego z rosnącą liczbą automatów. Nadal jednak nie ma porównania z Europą Zachodnią, gdzie na jedną maszynę vendingową przypada ok. 150 osób, podczas gdy w Polsce - ok. 900.

Polski rynek vendingowy w fazie silnego wzrostu
fot. materiały prasowe Ideal Group
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 22-03-2016, 13:06

Według analityków firmy badawczej rosną też wymagania polskich konsumentów, którzy oczekują produktów coraz lepszych jakościowo, np. dobrej, świeżo mielonej kawy i espresso zamiast produktu instant. Efektem tych oczekiwań jest rozwój oferty produktowej – prócz napojów gorących, zimnych i słodyczy w automatach coraz częściej pojawiają się naturalne soki, świeże kanapki, sałatki i przekąski.

Stosunkowo niewielka liczba automatów oraz duża dostępność atrakcyjnych lokalizacji spowoduje dynamiczny rozwój tego segmentu rynku sprzedaży bezpośredniej w 2016 r.

Należy też oczekiwać konsolidacji na tym konkurencyjnym i - jak dotąd - bardzo rozdrobnionym rynku. Obecnie prym w polskim biznesie vendingowym wiodą małe lub rodzinne firmy. Jednak bariery finansowe pojawiające się przy zakupie zaawansowanych technologicznie maszyn i zmniejszająca się opłacalność działalności prowadzonej na małą skalę spowoduje przejmowanie mniejszych przedsiębiorstw przez większych operatorów.

W Polsce rynek vendingowy szacuje się na ponad 410 mln zł . W 2015 r. Polacy na zakupy z automatów wydali wg szacunków Euromonitor International ok. 470 mln zł, z czego ponad połowę na napoje gorące. W 2016 r. - według szacunków - liczba ta zwiększy się o 17,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

vending RSS ALERT    /    automaty vendingowe RSS ALERT    /    sprzedaż bezpośrednia RSS ALERT    /    Euromonitor International RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!