• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polskie wędliny, drób i ser żółty hitem eksportowym Lidla

W ciągu trzech lat sieć Lidl Polska wyeksportowała za granicę polskie produkty o wartości ponad 9 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2021, 14:51
Polskie wędliny, drób i ser żółty hitem eksportowym Lidla
Polskie wędliny, drób, ser żółty i pieczywo hitem eksportowym LIdla, fot. materiały prasowe
  • Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców stanowiły w 2020 roku Czechy, Słowacja, Rumunia, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria.
  • Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym cieszyły się polskie wędliny, mięso drobiowe, ser żółty oraz chusteczki nawilżane.
  • W ciągu trzech lat (2018-2020) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 9 mld zł.

Lidl Polska stawia przede wszystkim na rozwój oferty marek własnych, których posiada w portfolio około 200. Marki własne mają swój udział w niemal każdej grupie produktowej. Do najbardziej popularnych należą m.in. nabiał Pilos, wędliny Pikok, świeże owoce i warzywa z Ryneczku Lidla, pieczywo Chrupiące z pieca, środki czystości W5, odzież damska Esmara, ubrania i akcesoria dla maluchów Lupilu, sprzęt SilverCrest i wiele innych. 

Eksport polskich produktów 

Swój istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy tworzą je wspólnie z Lidlem, często od podstaw opracowując nowe receptury, wprowadzając kolejne linie produkcyjne i rozwiązania. Przez cały czas pracy nad nowymi produktami Lidl aktywnie wspiera swoich dostawców. Jest to partnerska współpraca.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dla polskich przedsiębiorstw to ogromna szansa na rozwój. Tylko w 2020 roku 268 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 26 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 3,6 mld zł. W ciągu trzech lat (2018-2020) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 9 mld zł. 

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców stanowiły w 2020 roku – Czechy, Słowacja, Rumunia, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym cieszyły się polskie wędliny, mięso drobiowe, ser żółty oraz chusteczki nawilżane. Pod względem ilościowym bezkonkurencyjne okazało się polskie pieczywo, w tym między innymi bułka kajzerka. Dużą popularnością cieszyły się także polskie piwa. 

– Lidl Polska stanowi platformę wzrostu dla rodzimych przedsiębiorstw. Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Dzięki niej z powodzeniem udaje nam się uzyskać nie tylko uznanie polskich konsumentów, ale też wprowadzić polskie produkty na rynki zagraniczne. W 2020 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 268 polskich dostawców, do 26 europejskich krajów wyniosła blisko 3,6 mld zł. Natomiast w ciągu trzech lat (2018-2020) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 9 mld zł. Te liczby mówią same za siebie – komentuje Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. 

Długoterminowa współpraca z dostawcami 

Produkty nabiałowe to niezwykle istotna kategoria spożywcza zarówno dla polskich jak i zagranicznych konsumentów. Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Polmlek, prywatną firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos. Polmlek posiada w swoim portfolio także linię soków, które również dostarcza do sklepów Lidl pod marką Solevita.

– Lidl umożliwia polskim producentom ekspansję na rynki zagraniczne. Stała współpraca pomiędzy Lidlem a Grupą Polmlek pozwala skutecznie planować inwestycje, modernizację linii oraz precyzyjnie zarządzać planem produkcyjnym. Na europejskie rynki dostarczamy najwyższej jakości masło, zarówno pod marką Pilos jak i Polmlek, sery dojrzewające w plastrach i porcjach, mleko UHT oraz linie jogurtów, deserów, serków homogenizowanych, twarogów, serków śmietankowych. To się opłaca. Porównując obroty z roku 2019 do 2020, zanotowaliśmy blisko 22-procentowy wzrost – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Polmlek. 

Konsumenci w Polsce i za granicą doceniają polskie pieczywo, a kajzerka z piekarni Nowel to pod względem ilościowym produkt eksportowy numer jeden. Rodzinna piekarnia Nowel z Legionowa, z blisko 100-letnią tradycją, swoje produkty dostarcza do sklepów Lidl Polska od ponad dekady.

– Ostatni rok pokazał nam, jak ważna w prowadzeniu firmy jest długofalowa współpraca z zaufanymi partnerami. Takim partnerem biznesowym od wielu lat jest dla nas Lidl Polska. Cieszymy się, że sieć docenia wysokiej jakości polskie produkty, tworzone przez pasjonatów. Dzięki temu nasze pieczywo, wytwarzane bez konserwantów i ulepszaczy smaku, może trafiać na stoły konsumentów w Polsce oraz na 11 rynkach eksportowych – mówi Michał Zajezierski, Wiceprezes Nowel. 

Polskie wędliny oraz polski drób to kolejne uznane dobra eksportowe. Sieć Lidl od lat jest także głównym partnerem biznesowym dla firmy Indrol, posiadającej 100% polskiego kapitału.

– Regularna, codzienna sprzedaż do sklepów sieci Lidl pozwala nam zagwarantować wysoką jakość produktów, stabilną współpracę z ponad setką polskich, rodzinnych gospodarstw rolnych oraz wielu krajowych dostawców. Niewątpliwie największą zaletą Lidla jest bardzo silne wspieranie rozwoju producentów krajowych, w tym Indrol, na rynkach krajów Europy. Dzięki temu staliśmy się jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących mięso z indyka w Polsce i Europie regularnie – komentuje Paweł Waligórski, właściciel firmy Indrol. 

Produkt Polski 

Sieć Lidl Polska podkreśla, że w swojej ofercie posiada kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Oznaczenie to pozwala klientom na łatwe zidentyfikowanie na sklepowych półkach artykułów wytworzonych w Polsce, z użyciem polskich surowców.

Zgodnie z ustawą, produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Wybierając żywność z oznaczeniem „Produkt polski”, konsument ma pewność, że została ona wyprodukowana w Polsce, z rodzimych surowców. Przy szerokiej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Misza 2021-04-22 17:52:51

    Ja mam swojego ulubionego producenta - firmę Kiszeczka, no i nie ma w Lidlu ich produktów, ale mająsklep niedaleko mnie - przy Bartyckiej w Wawie.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!