Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ponad 45 proc. zakupów spożywczych w małych miastach przypada na dyskonty

  • Autor: Colliers International
  • Data: 19-03-2013, 11:15
Według danych Colliers International, struktura branżowa indeksu siły nabywczej w kategoriach, takich jak FMCG, odzież i obuwie oraz wyposażenie wnętrz, w małych miastach kształtuje się na poziomie przewyższającym średnią krajową.

Jednak indeks siły nabywczej w kategorii gastronomia i czas wolny, przyjmuje wartość poniżej średniej krajowej (na poziomie 98), co potwierdza, że ten rodzaj wydatków jest w większej mierze związany z wielkomiejskim stylem życia niż z małymi miastami.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W wydatkach mieszkańców Polski największy udział ma kategoria FMCG. W miastach od 20 do 50 tys. mieszkańców codzienne zakupy dokonywane są głównie w dyskontach, gdzie realizowane jest ponad 45 proc. zakupów z tej kategorii (dla porównania, biorąc pod uwagę całą Polskę, codzienne zakupy dokonywane w dyskontach stanowią 30 proc.). Liderem rynku jest Biedronka, w której realizowanych jest 70 proc. zakupów dyskontowych. Na kolejnych miejscach plasują się Lidl oraz Kaufland.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!