Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ponad połowa Polek kupuje online (raport)

Polki kupują przez internet o wiele częściej niż Polacy - 51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn - wynika z raportu ,,Polaków portfel własny - kochamy okazje” Santander Consumer Banku. Panie częściej niż panowie szukają też przez internet samochodów na wyprzedażach.

Ponad połowa Polek kupuje online (raport)
Polki kupują przez internet o wiele częściej niż Polacy; fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 07-03-2020, 10:46

W raporcie czytamy, że panie chętniej decydują się na zakupy w e-commerce, a ponad 50 proc. z nich uważa, że sklepy online to wygodna opcja zdobywania interesujących produktów. Dodano, że co czwarta kupująca online sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów, mężczyzn tylko 9 proc.

Jak wskazał Adam Piwek z Santander Consumer Banku, podejście Polek do wyprzedaży jest bardziej "zdigitalizowane", nie oznacza to jednak, że panie nie czują sentymentu do handlu tradycyjnego. "Niemal 80 proc. z nich zadeklarowało, że ceni sobie zakupy w sklepach stacjonarnych za możliwość obejrzenia towaru i przetestowania go przed wydaniem na niego pieniędzy. Podobnie odpowiedziało niemal 69 proc. mężczyzn" - podał.

Dodał, że ponad połowa respondentów obu płci zwróciła również uwagę na możliwość otrzymania produktu od ręki. "Z kolei co czwarty badanych, niezależnie od płci, doceniał możliwość zasięgnięcia porady u obsługi sklepu" - wyjaśnił.

W badaniu wskazano, że różnice między płciami są widoczne również w przypadku strategii zakupowych. "Panie bardziej od panów zwracają uwagę na producenta towaru i na pochodzenie produktu. Mając wybór, ponad 45 proc. kobiet podejmuje decyzję o zakupie polskich produktów, tę opcję zadeklarowało ok. 40 proc. mężczyzn. Co piąta Polka stara się też kupować towary naturalnego pochodzenia, na to wskazało w porównaniu z ok. 17 proc. Polaków" - czytamy.

Różnic między płciami jest więcej, gdy porównać kategorie produktów poszukiwanych na wyprzedażach przez kobiety i mężczyzn - dodano. "Panie chętniej szukają na nich samochodów (ponad 14 proc. w zestawieniu z ok. 8 proc. mężczyzn), dotyczy to również sprzętu sportowego (powyżej 5 proc. kobiet w porównaniu do 2,4 proc.)" - podano.

Według raportu najpopularniejszymi produktami wśród kobiet są ubrania i obuwie (61 proc. wskazań) oraz sprzęt RTV (ok. 24 proc. odpowiedzi). Natomiast panowie na wyprzedażach rozglądają się głównie za sprzętem RTV (33,4 proc.) i odzieżą (32,4 proc.). Częściej od kobiet sięgają oni po sprzęt komputerowy ok. 21 proc. mężczyzn i 6,3 proc. kobiet - czytamy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!