Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Poprawę nastrojów konsumenckich w styczniu

W styczniu 2012 roku odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał GUS w piątek w komunikacie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej polepszył się o 1,8 pkt proc. mdm i ukształtował na poziomie -26,8 pkt proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej polepszył się mdm o 3,4 pkt proc. i ukształtował na poziomie -34,0 pkt proc.


Autor: PAP
Data: 27-01-2012, 10:51

"Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w styczniu 2012 r. o 1,8 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -26,8 pkt proc. Poziom tego wskaźnika jest niższy o 4,2 pkt proc. od wyniku ze stycznia poprzedniego roku. Na podwyższenie wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęła poprawa ocen dotyczących wszystkich badanych czynników. Najbardziej polepszyły się oceny dotyczące oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (o 3,6 pkt proc.). W mniejszym stopniu poprawiły się oceny zaistniałych oraz oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (odpowiednio o 1,7 oraz 1,8 pkt proc.) oraz zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (o 1,6 pkt proc.). Nieznaczna poprawa nastąpiła także w konsumenckiej ocenie dokonywania ważnych zakupów (tylko o 0,5 pkt proc.)" - napisano w raporcie.

"Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do ostatniego miesiąca poprzedniego roku o 3,4 pkt proc. i ukształtował na poziomie -34,0 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była niższa niż przed rokiem o 4,0 pkt proc." - dodano.

GUS napisał w komentarzu, że korzystniejszy poziom wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej ukształtowany został głównie poprzez poprawę oceny oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia w kraju (o 5,7 pkt proc.).

"Oprócz polepszenia ocen zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych i sytuacji ekonomicznej kraju korzystnie oddziaływały także mniej pesymistyczne oceny perspektywy oszczędzania pieniędzy (poprawa ocen 1,6 pkt proc.)" - napisano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!