Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Pora dnia silnie determinuje zachowania konsumentów

Praktycznie żaden z czynników nie determinuje zwyczajów w zakresie spożywania posiłków i napojów tak silnie, jak pora dnia - wynika z badania "Convenience w Europie", przeprowadzonego w 2009 roku po raz drugi w sponsorowanej przez Lekkerland Katedrze Convenience i Marketingu w European Business School (EBS) w Oestrich-Winkel.


Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
Data: 02-02-2010, 14:29

- W dni robocze można dokonać rozróżnienia na "porannych zjadaczy", "południowych przeżuwaczy" i "wieczornych smakoszy". Dla porannego zjadacza najważniejszym posiłkiem jest śniadanie, popołudniowy podjadacz woli porę lunchu, a wieczorny smakosz najchętniej je i pije właśnie wieczorem - tłumaczy dyrektor katedry Convenience i Marketingu w European Business School (EBS) prof. dr Sabine Möller, wyjaśniając różnice między preferencjami konsumentów.

Precyzyjne rozgraniczenie między porami posiłków często ulega zatarciu w czasie wolnym. Jednakże i tutaj badanie ujawniło pewne różnice. Zjadacze celowi chcą przede wszystkim szybko i w prosty sposób zaspokoić głód, natomiast zjadacze towarzyscy cenią sobie kontakty towarzyskie i przyjemną atmosferę w trakcie spożywania posiłków i napojów "po drodze".

Znaczenie, jakie konsumenci przywiązują do poszczególnych pór posiłków jest jednak różne w poszczególnych krajach. Niemcy i Austriacy mają względnie podobne preferencje - w tych krajach najczęstszym typem konsumenta jest "popołudniowy podjadacz", a tuż za nim plasuje się "wieczorny smakosz". W Szwajcarii "wieczornych smakoszy" jest dużo mniej niż "popołudniowych podjadaczy". "Poranni zjadacze" niezbyt często występują w Niemczech i Austrii, ale w Szwajcarii są już prawdziwą rzadkością: tylko 14 procent Szwajcarów deklaruje, że śniadanie jest ich najważniejszym posiłkiem.

- Taka wiedza na temat preferowanych pór posiłków ma ogromne znaczenie dla dostawców produktów convenience. W naszym badaniu wykazaliśmy klarowny związek pomiędzy najważniejszym posiłkiem a miejscem, w którym jest on spożywany - mówi prof. Möller. - Na przykład osoby, dla których szczególnie ważne jest śniadanie, zwykle jedzą je w domu. Z możliwości konsumpcji "po drodze" korzystają zazwyczaj przy mniej ważnych posiłkach - dodaje.

Rano konsumenci w Niemczech, Austrii i Szwajcarii mają bardzo różne preferencje, jeżeli chodzi o napoje. Gorące napoje są niezastąpione w Niemczech. Ponad połowa respondentów - niezależnie od tego, czy są "porannymi zjadaczami", "popołudniowymi przeżuwaczami" czy "wieczornymi smakoszami" - nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez porannej kawy czy herbaty.

więcej informacji:

Lekkerland RSS ALERT    /    konsumpcja RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!