Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Potężny wzrost sprzedaży Biedronki w I kw. Władze sieci spodziewają się 2-cyfrowego wzrostu w 2011 r.

Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, osiągnął w pierwszym kwartale tego roku 56,4 mln euro zysku netto, czyli o 33,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku spółka spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Biedronki w sklepach porównywalnych (LFL).

Potężny wzrost sprzedaży Biedronki w I kw. Władze sieci spodziewają się 2-cyfrowego wzrostu w 2011 r.

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2011, 10:08

- Duża konsumpcja w Polsce oraz pozytywne prognozy wzrostu gospodarczego pozwalają spodziewać się utrzymania dwucyfrowego wzrostu sprzedaży like for like w sklepach Biedronka - pisze Jeronimo Martins w prezentacji wyników.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż Biedronki wyniosła 1.336 mln euro i wzrosła ogółem o 22,8 proc., licząc w euro oraz o 21,7 proc., licząc w złotych. W sklepach LFL sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 11,7 proc., licząc w polskiej walucie.

Sprzedaż w sklepach Biedronka stanowiła w pierwszym kwartale niemal 60 proc. sprzedaży grupy Jeronimo Martins.

Spółka podała także, że w pierwszym kwartale 2011 roku skonsolidowane przychody Jeronimo Martins wzrosły o 14,7 proc., do 2.241,6 mln euro, a EBITDA wzrosła o 24 proc. i wyniosła 6,5 proc. sprzedaży.

Jak podała spółka, źródłem wzrostu zysku netto grupy był rynek polski.

- Naszym priorytetem nadal będzie umacnianie pozycji w Polsce. Na 2011 rok podtrzymujemy nasze prognozy dwucyfrowego wzrostu skonsolidowanej sprzedaży dla grupy - podaje Jeronimo Martins.

Spółka przypomina, że w 2011 roku Biedronka powinna zwiększyć swoją sieć sklepów o około 200 lokalizacji. Realizacja tego planu pochłonie około 75 proc. środków przeznaczonych na inwestycje w grupie w tym roku, przewidywanych na 450-500 mln euro.

Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku sieć Biedronka liczyła 1.665 sklepów, po tym, jak w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku otwarto 19 dyskontów a zamknięto 3. Łączna powierzchnia sklepów Biedronka liczyła na koniec pierwszego kwartału 949.288 metrów kw.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    wyniki RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (19)

  • polak 2011-05-04 10:40:11
    jeszcze raz niech im Premier i Prezes PIS zafunduja darmowa reklame!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Michał 2011-05-04 13:10:18
    Jak właściciele JM chcą zarobić jeszcze więcej na Biedronce a tym samym zwiększyć w niej obroty niech w końcu porzucą swoją idiotyczną politykę braku akceptacji płatności kartowych. Przykład Lidla czy Netto, które w swoich placówkach zniosły limity kwotowe na płatności kartą (tj. płatność kartą od 10 czy 20 PLN) dobitnie pokazują, że obroty im skoczyły w górę. Biedronkę czekało by to samo jeżeli w końcu pojawiły by się u nich terminale płatnicze, w których akceptowali by nawet karty od 10 PLN. Czy się doczekamy? Ja na to pytanie odpowiedzi nie znajduje, ale nie mogę się nadziwić ignorancji pewnych osób z JM, tym bardziej że coraz więcej produktów jakie sprzedaje Biedronka można z powodzeniem kupić taniej w innych dyskontach czy hipermarketach, które w przeciwieństwie do niej przyjmują karty od klientów nawet kiedy rachunek za zakupy oscyluje w granicach kilku złotych.
  • Marek 2011-05-04 13:27:29
    Michał, wiara i tak przyjdzie i jest jej co raz wiecej wiec watpie.
  • polka - z krwi i kości;) 2011-05-04 13:59:38
    Jacy my kurna polscy jesteśmy!!! Zachwycamy sie portugalską biedronką, niemieckim Lidlem/ Netto czy tez francuskim Carrefourem/Aucham... Niech rząd dalej pozwala rozwijać się zagranicznym sieciom na polskich ziemiach, a zarzuca polskie firmy coraz wyższymi podatkami i opłatami, a my Polacy dalej utrzymujmy swój fałszywy partiotyzm... Biedronka w Polce się tak dobrze rozwinęła, bo my faktycznie biedni jesteśmy ale czy tylko jeśli chodzi o portfel czy wartości również? ....(jak to p.JK stwierdził biedota polska jak się patrzy:D), a w innych krajach np.w d... mają Biedronkę! Niemcy kochają tylko to co niemieckie... Francuzi to co francuskie, Anglicy co angielskie... Brawo Polacy!!! Congratulations:)
  • regionalnesmaki 2011-05-04 17:24:30
    W pełni zgadzam się z Panią przedmówczynią. Niestety, ale \"wykoszono\" polski handel w ciągu ostatnich 2 dekad, głównie poprzez przyzwolenie nad zwolnienia podatkowe podmiotów zagranicznych. Obecny minister gospodarki to zrobił i trzeba o tym pamiętać, gdyby te wszystkie sieci musiały płacić w pierwszym okresie takie same podatki jak wszyscy inni to nie rozwinęli by się tak bardzo. Druga sprawa to niechęć polskich sklepikarzy i przedsiębiorców do samoorganizacji, dopiero niedawno zaczęły powstawać sieciowe sklepy, gdzie każdy uczestnik jest samodzielnym przedsiębiorcą. Leclerc jest największą siecią marketów we Francji ale działał od początku w ten sposób, czyli firma rozrastała się przez przyłaczanie się do niej kolejnych handlowców z różnych regionów. Co do zachwytów to bardziej tu chodzi o zachwyt nad tym co zachodnie, obecnie zachodnioeuropejskie i w ogóle zagraniczne. Świat, głównie Europę należy poznawać, im więcej tym lepiej, ale nie wolno zapominać, że bardzo blisko nas mogą znajdować się skarby, o których nie mieliśmy pojęcia. Co do ostatniej tezy w pełni się zgodzę, tyle, że mądre narody kochają to co ich, ale są również otwarci na zewnątrz, stąd sukces tych sieci, o których pani przedmówczyni wspomniała, chociażby sieci Lidl czy Aldi (Netto jest duńskie).

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!