Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Powstaje kodeks dobrej współpracy z sieciami handlowymi

Polska Rada Przemysłu Żywnościowego prowadzi rozmowy z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej głównie zagraniczne sieci handlowe, na temat stworzenia "kodeksu" dobrej współpracy. Ma on określić wzór współpracy pomiędzy sieciami a przedsiębiorstwami skupionymi w m.in. w Polskiej Izbie Mleka.

Powstaje kodeks dobrej współpracy z sieciami handlowymi

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 05-07-2008, 13:22

Potrzebę powstania takiego kodeksu i określenia jasnych zasad współpracy podkreśla Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome. Jej zdaniem praktyki stosowane przez sieci handlowe w znacznym stopniu destabilizują sytuacje na rynku mleka.

Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka twierdzi, że rozmowy są prowadzone w dobrej atmosferze i z obu stron jest szczera wola współpracy. Znaczna liczba członków Izby Mleka przekazuje swoje uwagi merytoryczne, dzięki czemu rozmowy są bardzo konkretne.

- Celem jest wybranie spraw ogólnych, które z jednej strony ułatwią współpracę dostawcy - sieci handlowe, ale z drugiej nie ograniczą swobody  negocjacji handlowych, na co żadna firma sobie nie pozwoli - mówi Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Kodeks ma regulować kwestie takie jak terminowość dostaw i zapłaty czy otwarcie ścieżki do renegocjacji umów gdy się nagle zmieni sytuacja rynkowa. - Problemem jest często arogancja kupców, którzy traktują dostawców z pozycji siły - przyznaje Andrzej Faliński.

Spotkania rozpoczęły się z końcem maja br. Agnieszka Maliszewska nie chce kategorycznie określić kiedy mogą się zakończyć i kodeks powstanie, ale uważa, że połowa 2009 roku jest terminem realnym i optymistycznym zarazem.

Polska Rada Przemysłu Żywnościowego skupia organizacje branżowe m.in. Polską Izbę Mleka, Polskie Mięso, Polską Wódkę oraz Polskie Makarony.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!