• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Pracownicy sieci handlowych mają swój portal. Mogą nagłaśniać problemy z pracodawcą

W poniedziałek ruszył portal www.hiperwyzysk.pl, na którym pracownicy sieci handlowych i firm ochrony mogą zgłaszać problemy z pracodawcą. Na portalu mają być zamieszczane informacje dla pracodawców, pracowników i klientów o warunkach pracy w danych sieciach.
  • Autor: PAP
  • Data: 22-08-2011, 15:05

Portal został uruchomiony przez NSZZ "Solidarność" dzięki funduszom z Unii Europejskiej.

"Sytuacja pracowników w handlu i ochronie jest jedną z najtrudniejszych od 20 lat" - powiedział na konferencji prasowej Alfred Bujara z NSZZ "Solidarność". "15-20 lat temu, gdy wchodziły do nas hipermarkety, wiele osób zabiegało tam o pracę. W tej chwili warunki pracy się diametralnie obniżyły" - podkreślił.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zwrócił uwagę m.in. na problem zastępowania umów o pracę umowami cywilnoprawnymi oraz zatrudnianie pracowników z agencji pracy tymczasowej na miejsce pracowników etatowych. "Zjawisko jest na tak dużą skalę, że stało się patologią" - zaznaczył. Podkreślił, że pracują oni na dużo gorszych zasadach m.in. bez prawa do urlopu, świadczeń socjalnych.

Bujara wskazał także na bardzo dużą liczbę umów zawieranych na czas określony - ocenił, że stanowią one 70 proc. Dodał, że zatrudnieni pracują w niepełnym wymiarze godzin i nie mają możliwości "dorobienia". Podkreślił też, że w hipermarketach pracuje coraz mniej osób, a w konsekwencji pracownicy są obciążeni pracą ponad miarę. Zaznaczył także, że płace są na niskim poziomie.

Podkreślił, że pogorszenie warunków pracy pracodawcy tłumaczą kryzysem, jednak - jak zaznaczył - "kryzysu w handlu nie ma". "Odnotowujemy wzrost sprzedaży i wzrost zysków i to bardzo dużych. Chciałoby się powiedzieć pracodawcom: +podzielcie się zyskiem, nie wykorzystujcie maksymalnie pracowników" - dodał.

Jako kolejne problemy wymienił "szykanowanie działaczy związkowych". Zwrócił także uwagę na występowanie mobingu, braku rzeczywistego dialogu pracodawców z pracownikami. "Pracownicy podkreślają, że dialog jest pozorowany - rozmowy mają miejsce, ale nie rozwiązują problemów" - podkreślił.

Na stronie internetowej pracownicy i klienci mogą - także anonimowo - wypełnić formularz, w którym mogą poinformować o problemach. Na stronie znajduje się także mapa, na której będą zaznaczane te miejsca pracy, gdzie występują nieprawidłowości. "Liczymy na to, że Polacy pomogą zmienić ten trudny czas dla pracowników" - podkreślił Bujara.

Jak zaznaczył Norbert Kilen, który odpowiada m.in. za realizację strony internetowej, portal ma motywować pracodawców do zmian, a dla pracowników i klientów ma być informacją na temat warunków pracy w danych sieciach handlowych.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!