• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prawie 1,3 tys. mandatów w sklepach, w ramach akcji "Weź paragon"

Prawie 1,3 tys. mandatów karnych nałożył Urząd Kontroli Skarbowej w Rzeszowie na podkarpackich sprzedawców, którzy podczas wakacji nie wydali kupującym paragonów. Średnia wysokość mandatu wyniosła 150 zł. Nałożone mandaty to efekt akcji "Weź paragon" prowadzonej przez ministerstwo finansów.
  • Autor: PAP
  • Data: 13-09-2011, 13:04
Prawie 1,3 tys. mandatów w sklepach, w ramach akcji

Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa UKS w Rzeszowie Teresa Piechowicz, nieprawidłowości ujawniono przede wszystkim w działalności handlowej, usługowej i gastronomicznej.

Piechowicz zaznaczyła, że to nie liczba nałożonych mandatów jest najważniejsza. "Ważniejsze jest uświadomienie sprzedawcom, że nie mogą zapominać o obowiązującym prawie i jeżeli mają taki obowiązek, powinni rzetelnie ewidencjonować transakcje" - dodała.

Podkreśliła, że ukaranie jednego podatnika kilka razy mandatem zdarzało się niezwykle rzadko.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Zgodnie z przepisami maksymalny mandat może wynieść 2772 zł, ale mandatu w takiej wysokości nie otrzymał od nas żaden kontrolowany przedsiębiorca. Bowiem przy ustalaniu wysokości mandatu uwzględnia się m.in. stosunki majątkowe i rodzinne oraz dochody i możliwości zarobkowe sprawcy" - wyjaśniła.

Inspektorzy rzeszowskiego UKS prowadzili kontrole w dni powszednie i weekendy. Oprócz kontroli, na bieszczadzkich szlakach oraz w uzdrowiskach w regionie rozdawali turystom kartki pocztowe z rysunkiem Andrzeja Mleczki, przedstawiającym jelenia na zakupach i tekstem "Nie bądź jeleń, weź paragon". Pocztówki miały przypominać klientom, że każdy ma prawo żądać paragonu.

Zdaniem Piechowicz, wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. "Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki" - dodała.

Akcja "Weź paragon" prowadzona była w całej Polsce przez resort finansów we współpracy m.in. z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także wojewódzkimi inspektoratami inspekcji handlowej.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ryba 2011-09-14 12:09:15

    Argumenty Pani Piechowicz w kwestii dlaczego klienci mają \"brać paragon\" są po prostu... zabawne;) Jak klient może porównać ceny produktów - może jeszcze powinien zaprowadzić zeszyt, wklejać wszystkie paragony albo lepiej sprawdzać wpisując ceny do excella jak te ceny sie zmieniają!! Boshe... to najpierw niech takiej Biedronce czy innym sieciom zabronią oszukiwać klientów poprzez sprzedaż \"tych samych towarów\" w mniejszych opakowaniach!!!!!! Puknijcie się w główkę czasami Drodzy Urzędnicy...

    Odpowiedz
  • anonim 2011-09-14 13:20:35

    Cyt. \"... to najpierw niech takiej Biedronce czy innym sieciom zabronią oszukiwać klientów poprzez sprzedaż \"tych samych towarów\" w mniejszych opakowaniach!!!!!!\" Ryba - nie do końca masz rację, to nie są te same produkty jest wyraźnie napisane jaka to jest gramatura. Różnica pomiędzy 2L a 1,75L, czy 340g a 280g to nie są małe różnice, a że opakowanie ma podobną szatę graficzną to nie powinno dziwić wprowadzenie kazdej zmiany w opakowanie to duże koszty dlatego zmienia się to co nie zmieni całego projektu. Nie mówię, że popieram ale rozumiem dlaczego tego nie robią. Większość kupujących potrafi sobie przeliczyć na pełną gramaturę. Najlepiej patrzeć na przelicznik ceny na kg lub litr.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!