Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

PRCH apeluje do konsumentów o odpowiedzialne zachowanie podczas zakupów

Od 1 lutego po pięciotygodniowym lockdownie zostaną ponownie otwarte sklepy w galeriach handlowych. W imieniu branży Polska Rada Centrów Handlowych apeluje do konsumentów o odpowiedzialne zachowanie podczas wizyt w obiektach handlowych. Bezpieczeństwo klientów zależy od skrupulatnego stosowania się do zasad DDM i wytycznych reżimu sanitarnego.

PRCH apeluje do konsumentów o odpowiedzialne zachowanie podczas zakupów
PRCH apeluje do konsumentów o odpowiedzialne zachowanie podczas zakupów, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 29-01-2021, 09:45

W trakcie wizyty w centrum handlowym należy bezwzględnie pamiętać o zachowywaniu dystansu od innych kupujących, przynajmniej 1,5 metra, dezynfekowaniu rąk i prawidłowo założonej maseczce, zakrywającej jednocześnie nos i usta. PRCH raz jeszcze przypomina konsumentom o podstawowych zasadach bezpiecznych zakupów. 

Dane dotyczące zachorowań na COVID-19 pokazują, że po wznowieniu handlu w galeriach handlowych od 28 listopada nie wzrosła liczba zakażonych. Pod kątem zastosowanych rygorów sanitarnych centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych miejsc w przestrzeni publicznej. 

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu 

Polskie wymogi sanitarne są jednymi z najsurowszych w Europie. Właściciele i zarządcy obiektów handlowych dostosowali nieruchomości do wytycznych Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego. Obiekty poddawane są regularny kontrolom policji i sanepidu. Bezpieczeństwo klientów i pracowników od miesięcy jest priorytetem właścicieli i zarządców galerii handlowych. 

Przy wejściach oraz w pasażach obiektów handlowych zostały udostępnione dyspensery ze środkami do dezynfekcji. Każdy obiekt handlowy zapewnia klientom dostęp do maseczek. O zasadach bezpiecznych zakupów, konieczności zachowania dystansu czy prawidłowym myciu rąk przypominają komunikaty głosowe i plansze informacyjne rozmieszczone na terenie galerii, a także pracownicy centrów. Zwiększono częstotliwość sprzątania, a przestrzenie wspólne, toalety, poręcze, klamki i przyciski w windach są dodatkowo dezynfekowane wiele razy dziennie. Monitorowanie w czasie rzeczywistym liczby osób przebywających na terenie danego centrum handlowego pozwala kontrolować dopuszczalne limity osób na metr kwadratowy. 

Galerie handlowe są bezpieczne, na ich terenie zachowywane są najwyższe standardy sanitarne, a kontakt między klientami jest krótkotrwały. Właściciele i najemcy obiektów handlowych zapraszają do odwiedzania galerii, jednocześnie apelując o rozwagę i odpowiedzialność w trakcie robienia zakupów. 

DDM – Dystans, Dezynfekcja, Maseczki 

Bycie odpowiedzialnym, to stosowanie się do zasad DDM. W trosce o zdrowie swoje, innych kupujących i pracowników obiektów handlowych, pamiętajmy o zachowywaniu dystansu – bezpieczne minimum to 1,5 metra. Aby unikać przypadkowych kontaktów i zachować bezpieczne odległości, zakupy róbmy w pojedynkę. Na terenie galerii handlowych stale obowiązuje ograniczenie liczby klientów – 1 osoba na 15 mkw. Bądźmy uprzejmi i cierpliwi, nawet gdy jesteśmy zmuszeni do chwilowego oczekiwania na wejście do sklepu lub galerii. 

więcej informacji:

PRCH RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    bezpieczeństwo RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    pandemia RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Zbigniew 2021-02-01 10:13:13
    Sanepid powinien wydać zarządzenie do poszczególnych sanepidów o czystości wózków i koszy sklepowych i każdy sklep powinien mieć urządzenia do dezynfekcji i mycia teraz tego nie mają .Szefostwo sanepidu niech poczyta komentarze co piszą ludzie i wyciągną wnioski. Wózki i kosze powinny być dezynfekowane każdego dnia a teraz raz na trzy lata albo wcale !!!!!! Sanepid twierdzi ze sklepy myją i dezynfekują wózki i kosze sklepowe a żaden market i sklep nie posiada takich urządzeń więc tego nie robią !!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!