Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

PRCH: efektem podatku będzie zapaść polskich sieci detalicznych

W liście otwartym skierowanym do przedstawicieli władz Polska Rada Centrów Handlowych opowiedziała się przeciw wprowadzeniu podatku od handlu detalicznego. - Efektem wprowadzenia podatku będzie zapaść polskich sieci detalicznych budowanych przez
ostatnie lata, co odbije się na ich pracownikach, dostawcach i kooperantach - podkreślono w liście.

PRCH: efektem podatku będzie zapaść polskich sieci detalicznych
Fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 11-02-2016, 17:45

- Zaproponowane przez Ministerstwo zmiany i założenia nowego projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej są bardzo rozczarowujące a wręcz szkodliwe dla branży handlowej w Polsce. Podmioty handlowe operują na niskim poziomie rentowności a obciążenie ich podatkiem od
obrotu spowoduje, że wiele firm może balansować na granicy opłacalności - podkreślili autorzy listu. 

Zdaniem PRCH podatek w zaprezentowanej formie najmocniej może się odbić na polskich przedsiębiorcach, których w zamyśle miał chronić.  Są to firmy z branży odzieżowej, obuwniczej, kosmetycznej, budowlano-remontowej, oferujące artykuły RTV i AGD oraz spożywczej. 

- Większość tych przedsiębiorstw powstała jako rodzinne firmy i do dzisiaj są one podmiotami o polskim kapitale. Ich pozycja jest efektem wieloletniej ciężkiej pracy, dają one zatrudnienie dziesiątkom tysięcy pracowników. Polskie firmy zajmujące się handlem detalicznym w ramach rozwoju swoich sieci handlowych reinwestują praktycznie całe wypracowane zyski, a rozwój sieci sprzedaży prowadzi do tworzenia nowych miejsc pracy - zauważyło PRCH.

Autorzy listu dodali, że argumentem którego nie wzięto pod uwagę tworząc założenia nowego podatku jest fakt, że to właśnie polskie podmioty będą miały gorsze warunki do prowadzenia działalności niż zagraniczne i staną się mniej konkurencyjne na skutek ograniczenia kapitału dostępnego do inwestycji i rozwoju.

- Plany ekspansji wielu polskich firm handlowych za granicą zostaną znacznie utrudnione lub wręcz wstrzymane. Efektem wprowadzenia podatku będzie zapaść polskich sieci detalicznych budowanych przez ostatnie lata, co odbije się na ich pracownikach, dostawcach i kooperantach - napisano. 

Polska Rada Centrów Handlowych w opublikowanym liście otwartym opowiedziała się za zaniechaniem koncepcji stawek progresywnych i wprowadzeniem liniowej stawki nowego podatku w wysokości 0,1 proc. od przychodu potrącalnego z CIT, która docelowo miałby zastąpić CIT. Ponadto organizacja postuluje odejście od koncepcji  wyższej daniny z tytułu handlu w soboty i niedziele.

- Stawka podatku przekraczająca średnią rentowność w branży sprowadzi znaczną część firm handlowych w Polsce poniżej granicy opłacalności, co spowoduje konieczność sięgnięcia przez nie do zdecydowanych działań kompensujących ubytek przychodu. Nieuniknionym tego skutkiem będzie pogorszenie warunków handlowych w całym łańcuchu dostaw - podkreślono w uzasadnieniu.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.236.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!