Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

PRCH o zakazie handlu w niedziele: Branża retail może stracić ok. 10 mld zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2017, 10:18
Szacujemy iż, spadek obrotów w handlu detalicznym wyniesie co najmniej 9,6 miliardów złotych, a spadek zatrudnienia co najmniej 36 tysięcy osób – piszą autorzy raportu „Skutki zakazu handlu w niedzielę dla centrów handlowych i całej branży” przygotowanego na zlecenie i we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych.
PRCH o zakazie handlu w niedziele: Branża retail może stracić ok. 10 mld zł
Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Polska Rada Centrów Handlowych analizowała wartość rynku handlu detalicznego w Polsce i skutki ewentualnego wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. 

– Handel detaliczny w Polsce to wg. GUS ponad 690 miliardów złotych obrotów w 2015 roku realizowanych w 360 tysiącach sklepów. Całkowita powierzchnia sprzedażowa polskiego handlu detalicznego to ponad 36 milionów metrów kwadratowych. Sektor ten daje prace ponad 1,2 miliona osobom – piszą autorzy raportu „Skutki zakazu handlu w niedzielę dla centrów handlowych i całej branży” przygotowanego na zlecenie i we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (5)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Miłosz 2017-03-31 13:15:21

    Zostawmy decyzyjność właścicielom takich małpek, groszków czy innych sklepów nalezacych do sieci.

    Odpowiedz
  • Ajent 2017-04-02 16:26:57

    Problem leży w tym , że właściciele takich małpek , groszków czy innych sklepów należących do sieci mają tak skonstruowane umowy , że muszą otwierać sklepy w niedzielę bo są przymuszani karamilub obcięciem wynagrodzenia ( na pewno jest tak w sieci ŻABKA ). Gdyby zależało to tylko i wyłącznie od ajentów od tych sieci , a pracownicy jakich zatrudniają dostawaliby za ten dzień wynagrodzenie +100% , na pewno byłoby to bardziej sprawiedliwe niż jest teraz . Niestety umowy jakie ci ajenci mają nie przewidują takich kosztów jak dodatkowe 100% za pracę w niedzielę dla pracownika . Jak mawiają menagerowie tej firmy ( nie można wyrzucać pieniędzy w błoto i pozwalać sobie na takie zbytki . Jeśli ajent nie potrafi zmusić pracownika do pracy za najniższą krajową i do pracy w każdą niedzielę i święto do godz 23:00 to znaczy , że jest fajtłapą bo menagera to nie obchodzi jak ajent to zrobi , a jeśli tego nie zrobi to zostanie ukarany karą za brak otwarcia sklepu . Może też stanąć sam ajent , ale wtedy jeśli jest sam na sklepie 100m to w cztery niedziele zostanie okradziony przez cwanych miejscowych złodziei z całego swego miesięcznego zysku ( do 500 zł to tylko wykroczenie i niska szkodliwość czynu ) Tak więc potrzebna jest odgórna regulacja , która powstrzyna zapędy menagerów z sieci handlowych .

    Odpowiedz
  • amnest 2017-04-02 20:46:05

    Rządowi i Solidarności nic do tego, jak przedsiębiorca sprzedaje swój czas i pracę.Jak właściciel ABC czy Żabki chce stanąc na kasie w niedzielę, to widocznie widzi w tym sens dla swojego biznesu.

    Odpowiedz
  • Franczyzobiorca 2017-04-03 18:25:53

    Ajent nie chce i franczyzobiorca nie chce i kasjerka nie chce pracować w niedzielę bo nikt nie lubi pracować w niedzielę. Zakaz handlu w niedzielę przeraża tylko WŁAŚCICIELI sieci handlowych, którzy w niedzielę przecież i tak nie pracują, ale zyski im zmaleją.

    Odpowiedz
  • Ajja 2017-04-04 12:57:29

    Jakoś w innych krajach, gdzie handlu w niedzielę w ogóle nie ma, a w sobotę jest ograniczony np. do 13:00 ludzie dają radę robić zakupy. I są w stanie sobie zaplanować również zakup żywności, że o zbytkach typu TV nie wspomnę. Byłam, widziałam. Da się. A co do spadku obrotów - czego ludzie nie kupią w niedzielę, to kupią innego dnia. Pracodawca zaoszczędzi na oświetleniu lokalu w dzień, w którym jest dość mały ruch, zyska na większej sprzedaży w dni sąsiadujące.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!