• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

PRCH o zakazie handlu w niedziele: Branża retail może stracić ok. 10 mld zł

Szacujemy iż, spadek obrotów w handlu detalicznym wyniesie co najmniej 9,6 miliardów złotych, a spadek zatrudnienia co najmniej 36 tysięcy osób – piszą autorzy raportu „Skutki zakazu handlu w niedzielę dla centrów handlowych i całej branży” przygotowanego na zlecenie i we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2017, 10:17
PRCH o zakazie handlu w niedziele: Branża retail może stracić ok. 10 mld zł
Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Polska Rada Centrów Handlowych analizowała wartość rynku handlu detalicznego w Polsce i skutki ewentualnego wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. 

– Handel detaliczny w Polsce to wg. GUS ponad 690 miliardów złotych obrotów w 2015 roku realizowanych w 360 tysiącach sklepów. Całkowita powierzchnia sprzedażowa polskiego handlu detalicznego to ponad 36 milionów metrów kwadratowych. Sektor ten daje prace ponad 1,2 miliona osobom – piszą autorzy raportu „Skutki zakazu handlu w niedzielę dla centrów handlowych i całej branży” przygotowanego na zlecenie i we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Miłosz 2017-03-31 13:15:21

    Zostawmy decyzyjność właścicielom takich małpek, groszków czy innych sklepów nalezacych do sieci.

    Odpowiedz
  • Ajent 2017-04-02 16:26:57

    Problem leży w tym , że właściciele takich małpek , groszków czy innych sklepów należących do sieci mają tak skonstruowane umowy , że muszą otwierać sklepy w niedzielę bo są przymuszani karamilub obcięciem wynagrodzenia ( na pewno jest tak w sieci ŻABKA ). Gdyby zależało to tylko i wyłącznie od ajentów od tych sieci , a pracownicy jakich zatrudniają dostawaliby za ten dzień wynagrodzenie +100% , na pewno byłoby to bardziej sprawiedliwe niż jest teraz . Niestety umowy jakie ci ajenci mają nie przewidują takich kosztów jak dodatkowe 100% za pracę w niedzielę dla pracownika . Jak mawiają menagerowie tej firmy ( nie można wyrzucać pieniędzy w błoto i pozwalać sobie na takie zbytki . Jeśli ajent nie potrafi zmusić pracownika do pracy za najniższą krajową i do pracy w każdą niedzielę i święto do godz 23:00 to znaczy , że jest fajtłapą bo menagera to nie obchodzi jak ajent to zrobi , a jeśli tego nie zrobi to zostanie ukarany karą za brak otwarcia sklepu . Może też stanąć sam ajent , ale wtedy jeśli jest sam na sklepie 100m to w cztery niedziele zostanie okradziony przez cwanych miejscowych złodziei z całego swego miesięcznego zysku ( do 500 zł to tylko wykroczenie i niska szkodliwość czynu ) Tak więc potrzebna jest odgórna regulacja , która powstrzyna zapędy menagerów z sieci handlowych .

    Odpowiedz
  • amnest 2017-04-02 20:46:05

    Rządowi i Solidarności nic do tego, jak przedsiębiorca sprzedaje swój czas i pracę.Jak właściciel ABC czy Żabki chce stanąc na kasie w niedzielę, to widocznie widzi w tym sens dla swojego biznesu.

    Odpowiedz
  • Franczyzobiorca 2017-04-03 18:25:53

    Ajent nie chce i franczyzobiorca nie chce i kasjerka nie chce pracować w niedzielę bo nikt nie lubi pracować w niedzielę. Zakaz handlu w niedzielę przeraża tylko WŁAŚCICIELI sieci handlowych, którzy w niedzielę przecież i tak nie pracują, ale zyski im zmaleją.

    Odpowiedz
  • Ajja 2017-04-04 12:57:29

    Jakoś w innych krajach, gdzie handlu w niedzielę w ogóle nie ma, a w sobotę jest ograniczony np. do 13:00 ludzie dają radę robić zakupy. I są w stanie sobie zaplanować również zakup żywności, że o zbytkach typu TV nie wspomnę. Byłam, widziałam. Da się. A co do spadku obrotów - czego ludzie nie kupią w niedzielę, to kupią innego dnia. Pracodawca zaoszczędzi na oświetleniu lokalu w dzień, w którym jest dość mały ruch, zyska na większej sprzedaży w dni sąsiadujące.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!