Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

PRCH: Polacy mieli czas, by przywyknąć do zamkniętych w niedziele sklepów

Polacy mieli czas, by przywyknąć do zamkniętych w niedziele sklepów - wskazał dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych Radosław Knap. Dodał, że klienci zmieniają przyzwyczajenia robiąc więcej zakupów w niedziele przez internet.

PRCH: Polacy mieli czas, by przywyknąć do zamkniętych w niedziele sklepów
Polacy mieli czas, by przywyknąć do zamkniętych w niedziele sklepów, fot. unsplash/Alexandru Tugui

Autor: PAP
Data: 02-02-2020, 11:42

Jak powiedział PAP Radosław Knap, Polacy mieli czas, by przywyknąć do zamkniętych w niedziele sklepów, choć nie przyszło im to "z łatwością". Przypomniał, że nowy rok przyniósł branży nieruchomości handlowych kolejny, trzeci etap zaostrzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. "Obecnie niemal wszystkie niedziele w miesiącu stały się niehandlowe poza 7 wyjątkami" - wskazał.

Dodał, że z pewnością konsumenci nadal będą korzystać z tych kilku wyjątkowych handlowych niedziel, ale już w mniejszym stopniu niż dotychczas.

Według Knapa, również branża handlowa zastosowała szereg rozwiązań alternatywnych, by zminimalizować straty związane z zakazem handlu w niedziele. W obiektach handlowych nadal można zaobserwować bardzo wzmożony ruch w dni poprzedzające niehandlowe niedziele - szczególnie w piątki i soboty. Parkingi, lokale gastronomiczne, usługowe i sklepy w te dni pękają w szwach.

Zauważył, że spadki odwiedzin w centrach handlowych były widoczne szczególnie po pierwszych kilku miesiącach obowiązywania nowych regulacji. Jak wskazał, później sytuacja zdecydowanie ustabilizowała się, co oznacza, że nie obserwujemy już tak wyraźnych spadków liczby klientów. "Przeciwnie - dodał - zwłaszcza w dużych i średnich obiektach odnotowujemy wzrosty choć mniej dynamiczne".

Powołując się na najnowszy raport diagnozy społecznej z listopada 2019 r. Knap wskazał, że wielu klientów zgłasza niezadowolenie z braku możliwości wyboru odnośnie wyjść w niedziele do miejsc, gdzie mogą spędzić czas wielowymiarowo. "Polega to na połączeniu rozrywki i usług ze skorzystaniem z restauracji i rodzinnymi zakupami" - wyjaśnił.

Dodał, że ustawa wymusiła zmianę zachowań. Wskazał, że przy braku wyboru siłą rzeczy klienci zmieniają przyzwyczajenia robiąc więcej zakupów w niedziele, lecz przez internet. "Nie jest to obojętne dla środowiska z uwagi na mnogość użytych opakowań oraz dostawy".

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) powstała w 2003 r. skupia 240 firm związanych z branżą centrów oraz ulic handlowych. PRCH jest narodowym partnerem International Council of Shopping Centers (ICSC). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PRCH RSS ALERT    /    Polska Rada Centrów Handlowych RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!