Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Alma Market: Kończy się era hipermarketów w Polsce

Sieć delikatesów Alma Market, która liczy 33 placówki w całym kraju, zamierza otworzyć w tym roku 3-4 nowe sklepy w dużych skupiskach miejskich. Firma rozważa wprowadzenie na giełdę w przyszłym roku swojej spółki zależnej - Krakowski Kredens.

Prezes Alma Market: Kończy się era hipermarketów w Polsce
Prezes Alma Market Jerzy Mazgaj

Autor: PAP
Data: 06-04-2012, 08:02

Jak poinformował w czwartek prezes Alma Market Jerzy Mazgaj, w maju br. zostanie otwarty nowy sklep w Gdyni, a następnie w Krakowie oraz dwa w aglomeracji warszawskiej. Obiekty będą miały po około 2 tys. metrów kwadratowych powierzchni i zostaną sfinansowane ze środków własnych krakowskiej spółki.

- Powoli kończy się era hipermarketów w Polsce, ludzie chcą sklepów mniejszych, przyjaźniejszych i znajdujących się bliżej ich miejsca zamieszkania - ocenił Mazgaj.

Dodał, że Alma zamierza nadal rozwijać swoje delikatesy internetowe, które są dostępne w 13 miastach w całym kraju. Klienci w stolicy zaopatrywani są poprzez specjalnie uruchomione w tym celu centrum logistyczne. W innych miastach obsługa zamówień internetowych odbywa się za pośrednictwem sklepów.

- To działalność, która wspiera sklepy tradycyjne - zaznaczył prezes. Według niego średnio klienci delikatesów internetowych wydają podczas jednych zakupów ponad 250 zł.

Jak poinformował Mazgaj, Alma Market firma rozważa wprowadzenie na giełdę swojej spółki zależnej Krakowski Kredens. Możliwe byłoby to najwcześniej w czwartym kwartale przyszłego roku, z zachowaniem kontroli nad firmą przez spółkę-matkę.

Obecnie Krakowski Kredens posiada około 70 sklepów w całym kraju, w tym roku powstanie kolejne 6-10 placówek. Ich przychody w zeszłym roku wyniosły około 77 mln zł.

Prezes pytany o prognozy finansowe spółki na ten rok poinformował, że nie będą one podawane, ale spółka spodziewa się co najmniej 20 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży w związku z otwieraniem nowych sklepów. W zeszłym roku Alma Market miała blisko 843 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,7 mln zł zysku netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Alma Market RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    Krakowski Kredens RSS ALERT    /    Alma24.pl RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    e-sklep RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!