• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Alma Market: Wyniki poprawimy, kiedy będziemy rozwijać się mniej intensywnie

Wymyślony przez Jerzego Mazgaja dom marek luksusowych przyniósł w zeszłym roku 14 mln złotych zysku. Biorąc nawet pod uwagę, że grupa jest w fazie restrukturyzacji (Vistula) i ekspansji (Alma), widać, że polskie targowisko próżności wciąż jest biznesem dla hobbystów - pisze "Forbes".
  • Autor: Forbes
  • Data: 04-07-2012, 11:16

Główną bolączką rynku dóbr luksusowych w Polsce jest jego jedna właściciwość - trudno działać na nim w dużej skali. Na podobną barierę natrafiły delikatesy Alma. Aby się rozwijać, musiały zacząć konkurować cenami z Biedronką i Lidlem. Przy 1,4 mld zł przychodów spółka zarobiła symboliczne 7 mln złotych. Mazgaj broni się, że zyski pożerają inwestycje w nowe sklepy. Ale to i tak nie są dobre wiadomości dla kogoś, kto chciał zawładnąć tym segmentem rynku.

Mimo, że delikatesy Mazgaja nastawiają się na klientów zainteresowanych importowanymi serami, dojrzewającymi wędlinami i drogimi alkoholami, przy obrotach na poziomie 1,4 mld zł muszą włączyć się w walkę o masowego klienta. W efekcie ceny podstawowych produktów, takich jak jogurty, warzywa czy coca-cola, w Warszawie są nawet niższe niż w Biedronce. - czytamy w "Forbes".

- Wyniki poprawimy, kiedy będziemy rozwijać się mniej intensywnie. Co roku będziemy zwiększać liczbę sklepów maksymalnie o 10 proc., a nie jak do tej pory o 300 proc. - wyjaśnia Mazgaj.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!