Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Almy Market: 2009 r. zakończyliśmy z około 40 mln zł straty, w tym roku wyjdziemy na plus

- W ubiegłym roku poczyniliśmy bardzo duże inwestycje, otworzyliśmy sześć delikatesów Alma, które zaczną być rentowne dopiero za kilkanaście miesięcy. Dlatego byliśmy przygotowani, że 2009 r. zakończymy z dużą stratą. Ten rok zakończymy z zyskiem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market.

Prezes Almy Market: 2009 r. zakończyliśmy z około 40 mln zł straty, w tym roku wyjdziemy na plus

Autor: Łukasz Stępniak, Magdalena Brzózka. portalspozywczy.pl
Data: 14-01-2010, 13:47

- Przez spowolnienie gospodarcze wydłużył się okres, w którym delikatesy zaczną być rentowne. Przed spowolnieniem sklepy dochodziły do siebie w ciągu 12-14 miesięcy, dzisiaj potrzebują na to 18-20 miesięcy, stąd ubiegły rok zakończyliśmy z dużą startą - mówi Jerzy Mazgaj.

W 2008 r. Alma otworzyła 10 lokali, a w 2009 sześć. Większość z nich w 2009 r. jeszcze nie była rentowna. Koszt otwarcia jednej Almy to wydatek rzędu kilku milionów złotych. W tym roku powstaną trzy nowe lokale, które spółka sfinansuje z własnych pieniędzy i kredytów.

Jerzy Mazgaj zapewnia, że czwarty kwartał 2009 r. był dla Almy dobry, spółka zwiększyła obroty o około 30 proc. Jednak wynik netto będzie bardzo słaby m.in. też dlatego, że spółka będzie zrobiła rezerwy na przyszłość gdyby miała zamiar zamykać nierentowne sklepy.

- Nie podjęliśmy ostatecznej decyzji z ilu lokalizacji zrezygnujemy, ale bierzemy pod uwagę m.in. rezygnację z lokalu w łódzkiej Manufakturze, bo sklep rozwija się bardzo wolno. Na razie jednak negocjujemy z deweloperem obniżenie czynszu - mówi Jerzy Mazgaj.

Prezes Almy jest ogromnym optymistą jeśli chodzi o 2010 r. - Branża spożywcza jest bardzo odporna na kryzys, dlatego nie spodziewamy się nagłego spadku popytu. Na koniec tego roku chcemy wyjść na plus, liczymy też na poprawę przychodów o około 30 proc. - mówi Jerzy Mazgaj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Alma Market RSS ALERT    /    konsumpcja RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • matka pracownicy 2010-01-19 09:36:27
    no cóż, można myśleć o plusach, a może by pomyśleć kto te plusy wypracuje ? Alma posiada piękne obiekty, miło, wygodnie można zrobić zakupy, choć trochę drogo. Pracownicy mają głodowe pensje, może by ruszyć główką w tym kierunku, może mniej rządzących to będą oszczędności.
  • pinokio 120 2010-01-19 23:49:22
    może tak faktycznie pan prezes pomyślał choc trochę o sprzedawcach ze swoich delikatesów, bo w innych konkurencyjnych sklepach pracownicy podostawali na święta bony a u niego za przedświąteczne zaangażowanie nawet symbolicznie pudełeczka małej czekolady czy jakiś cukiereczków

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!