• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Bomi: Sprzedaż Grupy w I kw. 2010 niższa niż rok wcześniej. Końcówka roku powinna być lepsza

Sprzedaż grupy Bomi w pierwszym kwartale tego roku była nieco niższa rok do roku. Spółka spodziewa się, że poprawa nastrojów konsumenckich nastąpi w czwartym kwartale - powiedział w rozmowie z PAP Andrzej Wojciechowicz, prezes Bomi.
  • Autor: PAP
  • Data: 06-05-2010, 14:24
Prezes Bomi: Sprzedaż Grupy w I kw. 2010 niższa niż rok wcześniej. Końcówka roku powinna być lepsza

"Pierwszy kwartał był cięższy niż w ubiegłym roku, z powodu niesprzyjającej pogody klienci zostawali w domach, sprzedaż była nieco słabsza niż w I kwartale ubiegłego roku. Z drugiej strony koszty funkcjonowania były wyższe, był dłuższy okres ogrzewania, odśnieżanie, pracownicy częściej brali zwolnienia chorobowe. To miało pewien niewielki wpływ na przychody i wyniki grupy. Należy też pamiętać, że duża część grupy to dystrybucja, a praca nie była łatwa w trudnych, zimowych warunkach drogowych" - powiedział PAP Wojciechowicz. "Od kwietnia jest już trochę lepiej, idziemy zgodnie z budżetem" - dodał.

W jego ocenie sytuacja na rynku jest trudniejsza niż w ubiegłym roku, konsumenci mocniej ograniczają zakupy. "Odczuwa się na rynku rzeczywiste spowolnienie, w ubiegłym roku to spowolnienie było chyba bardziej medialne, ostudziło nastroje konsumenckie, zmieniły się zwyczaje zakupowe, ale nie było dużego wpływu na sprzedaż" - powiedział prezes. "W tym roku pierwszy kwartał i być może drugi to bardziej realne zmniejszenie wolumenu podaży pieniądza na rynku, daje się odczuć oszczędzanie i rzeczywiste ograniczanie wydatków. Konsumenci czekają z wydatkami na to, co się wydarzy" - dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zarząd Bomi spodziewa się, że poprawa nastrojów konsumenckich nastąpi w czwartym kwartale. "Prognozujemy, że pierwsza połowa roku będzie nieco cięższa niż w ubiegłym roku, a trzeci kwartał będzie w pewnym stopniu zależeć od realizowanych planów akwizycyjnych. Przez trzy kwartały spodziewamy się niewielkiej dynamiki sprzedaży bądź wręcz jej braku. Sądzimy, że czwarty kwartał będzie już lepszy, nastroje konsumenckie powinny się nieco poprawić i nasza sprawność prowadzonych konsolidacji powinna przynieść wymierne efekty" - powiedział prezes Wojciechowicz. "Mam nadzieję, że czwarty kwartał skompensuje słabsze przychody z trzech kwartałów, że rynek się podniesie i będzie widać oznaki ożywienia. Oczywiście dużo zależy od sytuacji makroekonomicznej. Jestem dobrej myśli, myślę, że końcówka roku będzie lepsza przynajmniej dla nas w porównaniu z początkiem roku" - dodał.

Bomi chce kontynuować prace nad poprawą marż. "Rozpoczęliśmy prace nad marką własną, będziemy prowadzić konsolidację zakupową, weryfikację asortymentu, redukcję zapasów, co pozwoli uwolnić część środków i obniżyć koszty finansowania. W tym roku powinny być wyraźnie zauważalne efekty synergii" - powiedział prezes.

W 2009 roku Bomi wypracowało 40,1 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 58,7 mln zł EBIT, 80,5 mln zł EBITDA przy przychodach w wysokości 1,49 mld zł.

Prognoza na 2009 rok zakładała wypracowanie 43,8 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 1,485 mld zł. "W tym roku nie będziemy publikować prognozy wyników, trudno powiedzieć jaki wpływ i od którego momentu będą miały akwizycje" - powiedział prezes, dodając, że do kilku przejęć może dojść do końca trzeciego kwartału.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Griu 2010-05-06 17:35:41

    No to prezes palnął z tym odśnieżaniem:\" (.....)dłuższy okres ogrzewania, odśnieżanie, pracownicy częściej brali zwolnienia chorobowe.\" A w Biedronie nie odśnieżają? - Mają dalej cholernie dobre wyniki.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!