• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Carrefour: Chcemy zmniejszyć różnicę między nami a właścicielem sieci Biedronka. Jesteśmy na dobrej drodze

- Za Jeronimo Martins jest grupa dużych sieci i właśnie utrzymanie się w czołówce tej grupy interesuje nas najbardziej. To co mnie interesuje to podejmowanie takiej aktywności, która pozwoli Carrefourowi jak najbardziej zmniejszyć tę różnicę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2010, 09:35
Prezes Carrefour: Chcemy zmniejszyć różnicę między nami a właścicielem sieci Biedronka. Jesteśmy na dobrej drodze

Pracuje Pan w naszym kraju od prawie roku. Jakie cele dotyczące udziału sieci w rynku postawił Pan sobie obejmując stanowisko prezesa Carrefour Polska?

Nasza sieć jest numerem jeden w przypadku całego europejskiego rynku detalicznego. W przypadku Polski chcemy być w czołówce największych dystrybutorów, i być jednym z czołowych liderów nowoczesnej dystrybucji w Polsce.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z danych szacunkowych za ubiegły rok wynika, że Carrefour pod względem sprzedaży jest na trzeciej pozycji wśród działających w Polsce sieci. Czy jest możliwe aby w najbliższym czasie Carrefour wyprzedził np. Tesco?

Według danych, do których mamy dostęp wynika, że obecnie na pierwszym miejscu jest Jeronimo Martins, na drugiej pozycji jest Grupa Schwartz, do której należą w Polsce sieci Kaufland i Lidl. Na trzecim miejscu jest grupa sieci, czyli Real, Carrefour i Tesco. Najlepiej radzącą sobie polską siecią jest Polomarket.

Które miejsce Pana interesuje?

Za Jeronimo Martins jest grupa dużych sieci i właśnie utrzymanie się w czołówce tej grupy interesuje nas najbardziej. To co mnie interesuje to podejmowanie takiej aktywności, która pozwoli Carrefourowi jak najbardziej zmniejszyć tę różnicę. Widząc nasze wyniki z ostatnich miesięcy myślę, że jesteśmy na jak najlepszej drodze aby osiągnąć ten cel.

Jakie działania chce Pan podjąć aby być liderem tej grupy pościgowej za JMD?

Tutaj nie będę odkrywczy. Udziały w rynku można zdobywać na dwa sposoby. Po pierwsze przez zwiększanie obrotów like for like (czyli wzrost sprzedaży w sklepach już istniejących) szybciej od pozostałych graczy na rynku. Po drugie poprzez rozwój powierzchni sprzedaży, a to można zrobić poprzez rozwój organiczny lub przejęcia innych sieci.

Dzisiaj wiele sieci kładzie nacisk na rozwój poprzez przyrost nowej powierzchni. Moim zdaniem obecnie najbardziej efektywne będzie zwiększanie obrotów like for like. Chodzi o to, że budowanie nowych, dużych obiektów szczególnie w największych miastach jest coraz trudniejsze ze względu na nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową tych rynków.

Jeżeli operatorzy chcą dzisiaj zwiększać swoje udziały w rynku (rok do roku) muszą nie tylko inwestować w rozwój nowej powierzchni, ale przede wszystkim we wzrost obrotów like for like. To moje główne zadanie w przypadku sklepów Carrefour.

Oczywiście nie rezygnujemy z rozbudowy sieci sklepów, będziemy dynamicznie rozwijać sieć w mniejszych miejscowościach, Carrefour będzie to robił wprowadzając na rynek nowy format sklepów conveniecne Carrefour Express.

Publikowany fragment rozmowy jest częścią dużego wywiadu z prezesem sieci Carrefour Polska. Całą rozmowę można przeczytać w czerwcowym numerze magazynu Rynek Spożywczy.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • aga 2010-06-22 21:33:54

    Witam, byłam pracownikiem Carrefour przez prawie 5 lat, na dziale EPCS odnosiłam sukcesy w pracy, ze sprzedawcy awansowałam na stanowisko lidera działu i starałam się o jak najlepsze wyniki działu i serwisu, który mi podlegał, przez cały okres pracy nie było żadnych znaczących zastrzeżeń co do mojej pracy, w lipcu 2009 r. przeniesiono mnie na inny dział, od marca 2009 poważnie zachorowałam, na zwolnienie chorobowe poszłam dopiero na koniec listopada 2009, przez cały okres zwolnienia chorobowego byłam w stałym kontakcie z Dyrektorem marketu w którym pracowałam, po powrocie ze zwolnienia chorobowego zostałam zwolniona z pracy. Przed moim zwolnieniem zwolniono kilku pracowników, którzy moim zdaniem dzięki swojemu zaangażowaniu utrzymywali sprzedaż na wysokim poziomie. W dniu kiedy mnie zwolniono, zostało zwolnionych wielu innych pracowników. Moje pytanie dotyczy kwestii jak się ma zwalnianie doświadczonych i wykfalikowanych pracowników do rozwoju i zwiększenia sprzedaży zastępując ich pracownikami z firm zewnętrznych, którzy tylko wkładają towar w półki ?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!