Prezes Dekady: oprócz okresów wyprzedażowych, to dyskonty przyciągają klientów
Inwestor centrów handlowych Dekada przewiduje miejsce dla dyskontów już na etapie planowania komercjalizacji obiektów. - Nasze doświadczenia pokazują, że są to bardzo lubiane sklepy, o czym świadczy ich duża odwiedzalność i dobre wyniki finansowe - mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA.

Z roku na rok rośnie znaczenie dyskontów. Kilka lat temu kojarzone z produktami tanimi i gorszej klasy, dziś stają się konkurencją dla regularnych sklepów znanych marek. Ewolucję swojego wizerunku dyskonty wypracowały sukcesywnie zmieniając zarówno asortyment, poziom obsługi, jak i wystrój swoich sklepów. Obecnie są to przyjazne lokale ze zróżnicowanym asortymentem, nawet klasy premium, przeznaczonym dla każdego. W Polsce najwięcej jest sklepów należących do dyskontów sieci Biedronka i Lidl - na koniec ubiegłego roku było ich ponad 4 tysiące. Jednak uznaniem cieszą się nie tylko dyskonty spożywcze. Popularność na rynku zyskują także sieci wielobranżowe tj., KiK, czy Pepco.
- Na przestrzeni ostatnich lat dyskonty bardzo się zmieniły, co wpłynęło także na ich postrzeganie. Zmieniła się oferta pod względem jakościowym i ilościowym. Dziś proponowane są produkty lepszej jakości w przystępnej cenie. Asortyment jest także bardziej różnorodny i klienci mają do wyboru więcej produktów. Obecnie zakupy w nich robią przedstawiciele wszystkich klas społecznych - mówi Radosław Gadomski, Commercial Director, BOIG.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Wzrost zainteresowania dyskontami wpłynął także na ich ekspansję w centrach handlowych. Wcześniej dostępne były głównie w wolnostojących budynkach, na osiedlach i w pobliżu ulic handlowych. Dziś pojawiają się także w centrach i galeriach handlowych, gdzie stanowią doskonałe urozmaicenie oferty obiektu - dodaje R. Gadomski.
Dyskonty obecne są zarówno w galeriach, parkach, centrach handlowych, obiektach typu convenience, czy mixed-use. Jednym z często spotykanych w centrach sklepów dyskontowych jest Pepco, europejska sieć oferująca odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w niskich cenach. W Polsce marka rozwija się dynamicznie od kilkunastu lat i z roku na rok podwaja liczbę sklepów. Salony Pepco są już obecne m.in. w 6 z 11 obiektów należących do sieci Dekada - w Myślenicach, Malborku, Krakowie, Grójcu, Olsztynie i Nowym Targu
Czytaj więcej na dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.